قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به آغاز ساماندهی وانت بارهای شخصی و عمومی از امروز،۱۵ مردادماه، اعلام کرد: با ساماندهی وانت بارها روزانه ۵ تا ۵/۶ میلیون لیتر در مصرف بنزین کشور صرفه‌جویی می‌شود. عبدالله جلالی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه از امروز ۱۵ مرداد ماه ثبت نام وانت بار در سامانه حمل و نقل عمومی درون و برون شهری آغاز می‌شود، گفت: بر این اساس، آن دسته از وانت بار‌هایی که در سامانه حمل‌ و نقل درون شهری، بین‌شهری و روستایی ثبت‌نام نکنند سهمیه سوخت خودروهای شخصی را دریافت خواهند کرد.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه در مرداد ماه امسال سهمیه بنزین وانت‌بارهایی که تاکنون در سامانه حمل و نقل ثبت نام نکرده‌اند حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۸۱۰ هزار و ۵۴۰ دستگاه وانت بار در سطح کشور تردد می‌کند.

این مقام مسوول با اعلام اینکه از ۱۷۱ هزار ۳۳۸ دستگاه وانت بین شهری و برون شهری تاکنون تنها ۷۶ هزار و ۲۱۹ دستگاه وانت بار در سایت حمل و نقل بین شهری و روستایی ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: در بخش شهری هم از یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۰۲ دستگاه فقط ۸۸۱ هزار و ۶۷۸ دستگاه سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه سال‌جاری در مرحله دوم ساماندهی وانت‌بارها مقرر شد به وانت‌بار‌هایی شناسایی شده عمومی همچون روال گذشته سهمیه بنزین اختصاص یابد، بیان کرد: اما سهمیه بنزین آن دسته از وانت بارهایی که شناسایی نشده‌اند، ۲۵ درصد کاهش یافته است. قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا اسفند ماه امسال طرح سامان‌دهی سهمیه سوخت وانت بارها به طور کامل اجرایی شود، بیان کرد: بر این اساس، از ۱۵ مرداد ماه رانندگان وانت بار حداقل برای مدت یک هفته برای ثبت نام فرصت دارند.

به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اجرای کامل طرح سامان‌دهی و واقعی شدن سهمیه‌های سوخت پیش بینی می‌شود روزانه ۵ تا ۵/۶ میلیون لیتر در مصرف بنزین کشور صرفه جویی حاصل شود.

در همین حال ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، اعلام کرده است: سایت www.navganbar.ir برای ثبت نام وانت بارهای درون شهری و سایت www.vanetkart.ir برای ثبت نام وانت بارهای برون شهری و روستایی از ۱۵ مرداد ماه به مدت یک هفته فعال می‌شود.