امامی کاشانی: ذلت فرعون مصر به دلیل مطرح شدن مفاهیم قرآن است
خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به قیام ملت‌های کشورهای اسلامی تاکید کرد: این حرکت‌ها و قدرت‌هایی که در دنیا به وجود آمده و فرعون‌های مصر و غیرمصر را ذلیل کرده است به خاطر مطرح شدن مفاهیم قرآن در جوامع اسلامی است.

به گزارش فارس، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران با قرائت حدیثی از امام زمان (عج) دو مساله «بیداری جامعه اسلامی» و «اهمیت قرآن» را مورد تاکید قرار داد و ضمن یادآوری سخنان رهبر انقلاب درباره اهمیت قرآن اظهار کرد: اگر به مفاهیم قرآن اهمیت داده شود مشکلات مسلمان مرتفع می‌شود. وی با قرائت بخش‌هایی از حدیث امام عصر(عج) گفت: زمانی که پرچم اسلام علوی و ناب محمدی بالا رفت، این اسلام ناب باید قدرتمند شود. امام جمعه موقت تهران در ادامه به سازش و خیانت برخی از افراد در امت اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: برخی افراد با غرب سازش کردند و برخی آخوندها را خریدند و یک اسلام بی‌جان را در دنیا روی کار آوردند. بنابراین پرچم اسلام ناب باید بالا رود و ملت‌های مسلمان قدرتمند شوند.
آیت‌الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه آداب، حقوق، معارف ناب و شیوه برخورد با دشمنان اسلام که در قرآن است، هنوز در جوامع اسلامی بیان نشده است، گفت: این انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بودند که قرآن را از غبارها و تاریکخانه‌ها بیرون آورده و به دنیا عرضه کردند. امام(ره) به دنبال این راه بودند و امروز رهبر معظم انقلاب نیز همین راه را ادامه می‌دهند.
امامی کاشانی با اشاره به قیام ملت‌های کشورهای اسلامی تاکید کرد: این حرکت‌ها و قدرت‌هایی که در دنیا به وجود آمده و فرعون‌های مصر و غیرمصر را ذلیل کرده است به خاطر مطرح شدن مفاهیم قرآن در جوامع اسلامی است و می‌بینیم که عزت‌ها و ذلت‌ها پشت سر هم می‌آیند؛ ذلت‌های کفر و ایادی کفر و عزت‌های اسلام و ملت‌های مسلمان ادامه خواهد داشت تا زمینه‌ برای قیام امام زمان (عج) فراهم شود. بنابراین توجه ما و نسل نو به قرآن باید به دانشگاه‌ها و مدارس وارد شود تا ملت‌ها و امت‌ اسلامی با درک و عمل به قرآن کریم به جلو حرکت کنند.