مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از مهار حریق جنگل‌های پل‌دختر که بیش از ۴۰۰ هکتار از این جنگل‌ها را دربر گرفته بود، خبرداد. ذبیح‌الله سیاه‌پوش در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره افزود: عصر روز چهارشنبه گذشته امدادگران جمعیت هلال‌احمر لرستان از طریق تماس از ستاد فرماندهی در جریان وقوع آتش‌سوزی در اراضی ملی شهرستان پل‌دختر قرار گرفتند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با بیان اینکه با توجه به وسعت حادثه، ۱۵۰ امدادگر برای مهار آتش به منطقه اعزام شده‌اند، گفت: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و سختی عملیات، مهار حریق به کندی انجام می‌شد.

سیاه‌پوش با بیان اینکه بخشی از حریق در مناطق صعب‌العبور منطقه پل‌دختر رخ داده است، گفت: یک فروند بالگرد از سوی سازمان امداد ونجات کرمانشاه به منطقه اعزام شده و امدادگران با استفاده از بالگرد برای مهار آتشی که بر جان جنگل‌های پل‌دختر افتاده بود،

وارد شدند.

وی به گفته‌های فرماندار پل‌دختر اشاره کرد و گفت که حدود ۹۰ درصد از آتش جنگل‌ها مهار شده است. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با بیان اینکه هنوز علت این حادثه اعلام نشده است، گفت: با توجه به آن که دمای هوا بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است، احتمال دارد که این آتش سوزی طبیعی باشد.