ایکوپرس- موسسه استاندارد و نیروی انتظامی در اقدامی عجولانه دستور به عدم شماره‌گذاری وانت پیکان داده‌اند. کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای خودرو با بیان اینکه برنامه ریزی تولید وانت پیکان در سال جاری از قبل مشخص شده بود، گفت: با توافقات انجام شده بین ایران خودرو و شرکت رنو فرانسه در سال جاری وانت تندر ۹۰ تولید و در سال آینده تحویل مشتریان می‌شود. وی ادامه داد: وانت پیکان دارای استانداردهای مصوب زیست محیطی است، در حالی که خیلی از خودروهای تولیدی در ایران این استاندارد را ندارند. مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو توقف شماره‌گذاری وانت پیکان را عجولانه دانست.

وی تولید محصولات جدید رانا، دنا و وانت تندر ۹۰ را از مهم‌ترین برنامه‌های سال‌جاری دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه موسسه استاندارد و نیروی انتظامی قصد توقف خط تولید وانت پیکان را دارند، باید در تولید محصولات سایر خودروسازان که کیفیت خودرو آنها به مراتب پایین‌تر از پیکان وانت است تجدید‌نظر کنند.

نماینده مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در اخذ استانداردهای خودرو تصریح کرد: با توجه به سال جهاد اقتصادی، گروه صنعتی ایران خودرو تلاش‌های زیادی در زمینه ارتقای کیفیت محصولات خود انجام داده که متاسفانه دور از چشم برخی از مسوولان مانده است. وزیری تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده بودیم خط تولید روآ متوقف شد و انتظار داریم نیروی انتظامی و موسسه استاندارد مجوز تولید وانت پیکان را صادر کنند.