دنیای‌اقتصاد- کرمانشاه- الهام اکبری: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: تا سه سال آینده ظرفیت تولید برق استان کرمانشاه به بیش از ۲۴۰۰ مگاوات می‌رسد. مهندس عبدالعزیز کریمی با اشاره به وضعیت تولید برق در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر دو نیروگاه در استان به بهره‌برداری رسیده که یکی نیروگاه بیستون است که شامل دو واحد بخار ۳۲۰ مگاواتی با مجموع ظرفیت ۶۴۰ مگاوات است و دیگری نیروگاه زاگرس است که شامل چهار واحد ۱۶۲ مگاواتی با مجموع ظرفیت ۶۴۷ مگاوات است.

وی افزود: ظرفیت این دو نیروگاه در مجموع ۱۲۸۷ مگاوات است. کریمی با بیان اینکه سه پروژه عمده نیروگاهی دیگر نیز در استان کرمانشاه در حال احداث است، گفت: یکی از این نیروگاه‌ها، نیروگاه گازی ۴۸۰ مگاواتی اسلام آبادغرب است که توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و بر اساس برنامه زمان بندی مهرماه سال آینده به شبکه برق سراسری می‌پیوندد.

وی یکی دیگر از پروژه‌های نیروگاهی درحال احداث در استان را نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی دیگری در اسلام آباد غرب عنوان کرد که تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود.

کریمی گفت: توسعه واحدهای بخار نیروگاه بیستون نیز در حال اجراست که با اجرای این طرح توسعه، ۶۴۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان کرمانشاه افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی توسعه نیروگاه بیستون تا سه سال آینده وارد مدار می‌شود.

کریمی تصریح کرد: مجموع این سه نیروگاه در حال اجرا، بیش از ۱۲۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان کرمانشاه اضافه می‌کند که به این ترتیب تولید برق استان به بیش از ۲۴۰۰ مگاوات خواهد رسید.