صابر ابر و رویا افشار بهترین بازیگران سال

نهمین جشن بازیگر با معرفی برگزیدگان بازیگری در سال ۹۰ و با تقدیر از حمید سمندریان کارگردان با سابقه تئاتر ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا در این مراسم که شنبه شب در تالار اصلی تئاتر شهر برگزار شد، هیات‌مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر از حمید سمندریان تقدیر کردند. بهزاد فراهانی، رییس هیات مدیره این انجمن در سخنانی گفت: وقتی حمید سمندریان هست، یعنی تئاتر هست.

او با اشاره به سالروز تولد سمندریان در ۹ اردیبهشت ماه ادامه داد: خیلی اندیشیدیم با کمبود بضاعتی که داریم برای استاد سمندریان چه کنیم. تنها راهمان کمک گرفتن از دو هنرمند بود، یکی ابراهیم حقیقی که عکسی از جوانی‌های استاد به ما داد و دیگری نقاشی به نام طلادار که پدرش از اعضای گروه تئاتر «کوچ» بود و از استاد نقاش که یک نقاشی از استاد به ما داد.

در ادامه برنامه برگزیدگان این دوره از جشن بازیگر به شرح زیر اعلام شدند:

ابتدا پری صابری و اصغر همت جوایز سوم بازیگری زن و مرد را اهدا کردند. جایزه سوم به گلاب آدینه برای نمایش «خرده‌خانم» و هدایت هاشمی برای نمایش «افسانه ببر» اهدا شد.

در ادامه جوایز دوم توسط هادی مرزبان و مریم سعادت اهدا شد. محبوبه بیات به خاطر بازی در نمایش «خانمچه و مهتابی» و علیرضا کیمنش به خاطر بازی در نمایش «منو طلخک» این جایزه را دریافت کردند.

سپس هما روستا و بهرام شاه‌محمدلو جوایز برگزیدگان اول را اهدا کردند.

جایزه اول بازیگری زن به رویا افشار برای بازی در نمایش «زمستان ۶۶» و بازیگری مرد به صابر ابر برای بازی در نمایش «جیره‌بندی پر خروس..» اهدا شد.

در بخش دیگری از این برنامه با تقدیر از بازیگرانی که کار گروهی درخوری ارائه کرده بودند به ویژه بازیگران نمایش «مخزن»، ملکه رنجبر و ولی شیراندامی جایزه ویژه‌ای را به جعفر والی بازیگر نمایش «ویتسک» اهدا کردند که چون جعفر والی در ایران نبود، علی بی غم دیگر بازیگر این نمایش این جایزه را دریافت کرد.

ملکه رنجبر هنگام اهدای این جایزه گفت: عزیزان آن زمان که ما روی صحنه آمدیم تئاتر ننگ بود، گذشتگان دردهایی کشیده‌اند که اگر بگویم همه زار زار گریه می‌کنیم.