ادامه پیروزی‌های دیر هنگام ترک‌های شگفتی‌ساز

تیم‌ملی فوتبال ترکیه جمعه شب در حالی که تا واپسین لحظات دیدار مقابل کروواسی از دور رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ کنار رفته بود، بازی را مساوی کرد و در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شد تا در آستانه خلق شگفتی بزرگ این دوره از مسابقات قرار بگیرد.

تیم‌های ملی فوتبال کروواسی و ترکیه در ورزشگاه ارنست‌هاپل وین در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ ، مقابل هم به میدان رفتند و پس از اینکه در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش به نتیجه تساوی یک بر یک دست پیدا کردند، این تیم ترکیه بود که در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر یک و در مجموع ۴ بر ۲ مقابل حریف خود به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کرد.

تیم‌ملی فوتبال کروواسی که بازی قابل قبول‌تری را نسبت به حریف خود به نمایش گذاشته بود با گل دقیقه ۱۱۹ ایوان کلاسنیچ در آستانه صعود به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها قرار گرفت، اما این تمام ماجرا نبود. کرووات‌ها هنوز در سرمستی صعود به مرحله بعد به سر می بردند که شنتورک، آخرین توپ تیم فوتبال ترکیه را به شکلی باور نکردنی وارد دروازه کروواسی کرد و بازی را به ضربات پنالتی کشاند.

در ضربات پنالتی مودریچ، پاکیتیچ و پتریچ ناکام ماندند و تنها سرنا موفق به گلزنی برای کروواسی شد. از آن سو، توران، شنتورک و حمید آلتین تاپ برای ترکیه گل زدند تا این تیم حریف آلمان در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها شود. این دیدار روز چهارشنبه در باسل سوئیس برگزار خواهد شد.

این سومین دیداری است که تیم‌ملی فوتبال ترکیه در واپسین لحظات بازی، نتیجه را عوض می‌کند. این تیم در دیدار با سوئیس در حالی که بازی رو به اتمام بود گل پیروزی را به ثمر رساند و این اتفاق در دیدار مقابل چک هم تکرار شد. ترکیه بازی دو بر صفر باخته را ۳ بر ۲ برنده شد آن هم در شرایطی که گل پیروزی بخش این تیم در دقیقه ۸۹ به ثمر رسید.

تیم‌ملی فوتبال ترکیه در بازی مقابل آلمان برخی از بازیکنان کلیدی خود نظیر امره آشیک، تونجای شانلی و آردا توران را در اختیار نخواهد داشت در حالی که آلمانی‌ها با تمام نفرات خود در این دیدار حاضر می‌شوند.