کارخانه تولید لباس یکبار مصرف بیمارستانی در بندر کیاشهر افتتاح شد

رشت - مرتضی گلشاهی: به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنایع و معادن، ساختمان جدید شرکت آوا درمان کیمیا تنها کارخانه رسمی تولید البسه و ملحفه یکبار مصرف بهداشتی و بیمارستانی در بندر کیاشهر افتتاح شد.

معاون وزیر صنایع و معادن در این مراسم با اشاره به اینکه هفته دولت بهانه‌ای است تا گوشه‌ای از دستاوردهای دولت به نمایش گذاشته شود، اظهار کرد: در هفته دولت امسال بیش از ۱۷۰ طرح صنعتی و معدنی بزرگ و کوچک در کشور به بهره‌برداری رسید که از این تعداد سهم گیلان ۲۰ طرح با اعتبار ۳۳۶ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی بالغ بر ۵۵۰ نفر است.

شیخ‌نیا ادامه داد: برخی از این طرح‌ها عظیم و در نوع خود منحصر به فرد بوده و حتی می‌تواند سرنوشت یک شهر را دگرگون کند. از این‌رو با راه‌اندازی آنها ضمن فراهم کردن فرصت شغلی جدید و نیز جلوگیری از واردات، حتی زمینه صادرات و ارز آوری برای کشور نیز فراهم می‌شود.

وی سپس با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های مالی واحدهای صنعتی گفت:‌ یکی از راه‌های تامین منابع مالی برای راه‌اندازی یا توسعه واحدهای صنعتی هدایت تسهیلات وزارت صنایع به بانک صنعت و معدن و ملت است.

مدیرعامل شرکت آوا درمان کیمیا نیز در این مراسم به بیان تاریخچه و روند تاسیس و تولید این شرکت پرداخت و تصریح کرد: این شرکت در سال ۷۸ ثبت و از سال ۱۳۷۹ پروانه بهره‌برداری را از سازمان صنایع و معادن و ارگان‌های ذی‌ربط اخذ کرد و از همان سال در مکانی استیجاری شروع به فعالیت کرد، سپس در سال ۸۲ مجوز ساخت کارخانه را از سازمان صنایع و ارگان‌های ذی‌ربط اخذ و در زمینی به مساحت ۶هزارو۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲هزار متر مربع آغاز کرد که خوشبختانه پس از ۵ سال به بهره‌برداری رسید.

مومنی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید این شرکت ۶۰میلیون عدد انواع البسه و ملحفه بهداشتی و بیمارستانی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این کارخانه به‌گونه‌ای طراحی شده تا در صورت لزوم در چند شیفت‌کاری به تولید بپردازد و بدین ترتیب ضمن اشتغالزایی میزان تولید را هم افزایش می‌دهد، وی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ نفر در یک شیفت کاری در این واحد مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه این کارخانه تنها کارخانه رسمی و بنیان‌گذار این صنعت در ایران است، تصریح کرد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه این است که به دلیل برخورداری از ماشین‌آلات پیشرفته که از کشورهای اروپایی خریداری شده است، کلیه تولیدات در داخل کارخانه استریل و بسته‌بندی می‌شود که این امر از سوی کارشناسان وزارت بهداشت نیز مورد تایید است.

مومنی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های این شرکت در عرصه تولید خاطرنشان ساخت: در صورت حمایت لازم از سوی مسوولان ذی‌ربط این شرکت آمادگی دارد تا با افزایش ظرفیت تولید و راه‌اندازی خطوط جدید و افزایش شیفت‌های کاری میزان تولید را افزایش داده و زمینه صادرات به کشورهای اروپایی، حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای حاشیه دریای کاسپین را فراهم آورد.