گروه ورزش- ژوزه مورینیو، سرمربی اینتر در گفت‌وگو با شبکه Sky Sport ابتدا با انتقاد از رسانه‌های فوتبال ایتالیا گفت: «در ایتالیا مجبورم یک ساعت با رسانه‌ها صحبت کنم و واقعا از این کار متنفرم. با توجه به مفاد قراردادی که باشگاه‌های ایتالیایی با رسانه‌ها دارند، مجبورم این کار را انجام دهم اما، هرگز از انجام آن لذت نمی‌برم.»

مورینیو ادامه داد: «در ابتدا سروکله زدن با خبرنگاران به معنای واقعی برایم دشوار بود. از پاسخ دادن به آنها خوشحال نمی‌شدم. در حالی که خسته بودم باید به آنها پاسخ می‌دادم.» سرمربی پرتغالی اینتر شروع بسیار خوبی در تیم ایتالیایی داشته و پس از گذشت ۱۷ هفته از رقابت‌های سری A اکنون با شش امتیاز اختلاف نسبت به یوونتوس در صدر ایستاده است.

اینتری‌ها باید در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا نیز به مصاف منچستریونایتد بروند.

مورینیو درباره دوران کنونی‌اش در اینتر گفت: «من از شرایط کنونی در اینتر بسیار خوشحالم. واقعا در این باشگاه احساس خوشحالی می‌کنم. تیم فعلی‌ام را همانند چلسی آن زمان، ماشین پیروزی نامگذاری کرده‌ام. وقتی شما پیروزی به دست می‌آورید همواره احساس می‌کنید تیم بسیار قدرتمندی در اختیار دارید.»

آقای خاص با اشاره به رویای خود برای قهرمانی در سه لیگ معتبر فوتبال اروپا که تاکنون یکی از آنها را تجربه کرده است، گفت: «یکی از رویاهای من قهرمانی در انگلیس، ایتالیا و اسپانیا است. روزی به انگلیس بازمی‌گردم؛ چرا که به آنجا علاقه دارم و روزی هم به اسپانیا می‌روم و قهرمان لالیگا می‌شوم.»

مورینیو که در سال ۲۰۰۴ همراه با پورتو قهرانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است، گفت که مدت‌ها برای در دست گرفتن هدایت یکی از تیم‌های ملی به انتظار خواهد نشست.

وی اظهار کرد: «تیم‌های ملی باید ۱۵سال برای من صبر کنند. من پر از انرژی هستم. آیا می‌توانید تصور کنید که من مربی یک تیم ملی بشوم؟ هر ماه یک بازی انجام دهم و سه هفته تمرین نداشته باشم؟»