آشنایی بیشتر با خدمات ارزی بانک سامان

شعب بانک سامان با بهره گیری از جدیدترین ابزارهای مالی رایج در جهان آماده ارائه کلیه خدمات ارزی به مشتریان خود می باشد. خرید و فروش ارز غیر بازرگانی:

۱. طبق مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اسکناس‌های ارزی قابل خرید و فروش توسط بانک سامان عبارتند از:یورو، پوند انگلیس، دلار آمریکا و درهم امارات.

۲. خرید ارز از محل حوالجات ارزی وارده بدون هیچگونه محدودیتی مجاز است و مشتریان محترم بانک می توانند حوالجات ارزی وارده خود را به نرخ روز به ریال و سایرارزها تبدیل نمایند.

۳. خرید اسکناس حداکثر تا سقف ۵.۰۰۰ دلار آمریکا یا معادل آن به ارزهای دیگر مجاز می باشد و خرید بیش از ۵.۰۰۰ دلار اسکناس منوط به رعایت قوانین و مقررات ضد پولشویی است.

۴. فروش ارز طبق بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق سیستم بانکی در ۳۵ مورد مجاز می باشد که متداول ترین مورد آن فروش ارز مسافرتی است:

ارز مسافرتی: به میزان حداکثر ۲.۰۰۰ دلار یا معادل آن به سایر اسعار بابت دارنده گذرنامه و ۲۰۰۰ دلار یا معادل آن بابت هر همراه(حداکثر ۲ نفر) برای هر سفر در قبال ارائه گذرنامه معتبر، بلیت مسافرت،اخذ تائیدیه کتبی مسافرقابل فروش می باشد.

پرداخت ارز مسافرتی محدودیتی از نظر یکسره بودن بلیت و رایگان بودن آن، عدم اقامت ۶ ماهه در کشور ایران و نوع گذرنامه ندارد.

خرید ارز مسافرتی در کلیه شعب بانک سامان امکان پذیر می‌باشد.

افتتاح حساب ارزی در بانک سامان:

کلیه مشتریان بانک اعم از حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی می‌توانند با مراجعه به هریک از شعب بانک سامان مبادرت به افتتاح حساب نمایند.

۱. افتتاح حساب ارزی در بانک سامان به ارزهای یورو،پوند انگلیس،دلار آمریکا،درهم امارات انجام پذیر است.

۲. انواع حساب های ارزی:

الف:حساب قرض الحسنه پس انداز ارزی

ب:حساب قرض الحسنه جاری ارزی

ج:حساب ارزی سرمایه گذاری مدت دار(یک ماهه،۳ماهه،۶ماهه،۹ماهه و یک ساله)

۳. سود سپرده های ارزی سرمایه گذاری مدت دار طبق سود ارز مربوطه در بازار بین المللی و نیاز بانک تعیین می گردد و سود متعلقه به اینگونه حساب ها به ارز قابل پرداخت می باشد.

۴. مشتریان محترم می توانند با مراجعه به سایت بانک سامان اطلاعات بیشتری در خصوص حداقل لازم برای افتتاح حساب‌های ارزی و سود متعلقه کسب نمایند.

۵. به حساب های قرض الحسنه پس انداز و جاری ارزی سودی تعلق نمی گیرد.