گروه بورس کالا - با وجود مخالفت و تلاش بسیاری از خریداران برای نگه داشتن قیمت قیر در هفته گذشته، روز چهارشنبه قیمت قیر ۷۰-۶۰ رشد کرد. این در حالی‌ است که به عقیده رییس انجمن آسفالت ایران این رشد بی‌دلیل بوده است و احتیاجی به ثبت چنین درخواست خریدهایی در بازار نیست. ناصر بکتاش در گفت‌وگویی با دنیای اقتصاد با بیان این مطلب که طی ۳ روز ابتدایی هفته به دنبال تلاش این انجمن و به‌رغم تلاش عرضه‌کنندگان برای رساندن قیمت قیر داخلی به قیمت‌های صادراتی، موفق به کنترل قیمت و تثبیت نرخ آن شدیم گفت: اما روز چهارشنبه به دنبال ثبت تقاضا از سوی تعدادی از خریداران دولتی قیمت آن رشد کرد.

وی اینگونه بیان کرد که خریداران دولتی نباید نگران کمبود کالا باشند چراکه در آخرین توافق، شرکت پاسارگاد ملزم شده تا مقدار معینی از کالا را در پنج روز عرضه کند.

گفتنی است، در روز چهارشنبه قیر ۸۵۱۰۰ تبریز ۳۳۱۸‌ریال معامله شد که ۳۱۰۰‌ریال در روزهای قبل معامله شده بود. این کالا دو‌هزار‌ تن معامله شد.

قیر ۶۰۷۰ تهران ۳۳۲۲‌ریال معامله شد در حالی که آخرین نرخ معامله شده برای این کالا ۳۱۶۵‌ریال بود. این کالا ۴‌هزار‌ تن معامله شد. قیر ۶۰۷۰ اراک نیز ۳۳۵۶‌ریال معامله شد که آخرین نرخ ثبت شده برای آن ۳۲۹۸‌ریال بود. از این کالا ۲۵۰۰‌تن فروش رفت.

در این روز قیر ۶۰۷۰ آبادان ۳۱۰۰‌ریال ۹۰‌تن معامله شد. قیر ۶۰۷۰ بندر عباس ۵۰۰‌تن ۳۱۰۰‌ریال معامله شد. قیر ۶۰۷۰ شیراز ۱۲۵۰‌تن ۳۱۰۰‌ریال معامله شد. قیر ۲۵۰ شیراز نیز ۴۲۵۰‌ریال ۲۵۰‌تن معامله شد. در این روز قیر ۸۵۱۰۰ اراک نیز با نرخ ۳۱۵۰‌ریال ۱۳۷۰‌تن به فروش رسید.