برج‌های مسکونی به جای پادگان قلعه‌مرغی

به دنبال ارائه پیشنهاد خروج پادگان‌ها از پایتخت، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: شهرداری تهران تشنه در اختیار گرفتن پادگان قلعه مرغی است و نسبت به انجام این کار تعلل ندارد و می‌توان از فضای این پادگان برای ساخت برج‌های مسکونی در منطقه ۱۶ استفاده کرد. حسن بیادی درباره انتقال پادگان قلعه مرغی به خارج از تهران افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه اقدامات لازم برای دریافت مجوز انتقال پادگان به خارج از تهران انجام نشده است، پادگان نیز آماده تحویل به شهرداری تهران نیست.

وی با بیان اینکه پادگان قلعه‌مرغی برای شهرداری تهران طلا است، تصریح کرد: در روند نوسازی بافت‌‌های فرسوده چنین جایی نیاز است تا بتوان با ساخت برج‌های مسکونی، محل زندگی ساکنان منطقه ۱۶ شهرداری تهران را با آن برج‌ها تعویض کرد.

بیادی در ادامه یادآور شد: ساخت برج‌های مسکونی در پادگان قلعه‌‌مرغی به طور قطع به بهترین شکل خواهد بود و آنجا را به منطقه‌ای مدرن تبدیل خواهد کرد.

به گفته نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران، هنوز نمی‌توان گفت که واگذاری پادگان قلعه‌مرغی به شهرداری تهران تا پایان سال صورت می‌گیرد یا خیر.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر نیز در همین رابطه به خبرگزاری فارس گفت: شهرداری تهران آمادگی ۱۰۰ درصدی برای در اختیار گرفتن پادگان قلعه مرغی را دارد و وقتی چنین موضوعی در دستور کار قرار می‌گیرد مدیران ارشد باید با یکدیگر به توافق برسند و شهرداری نمی‌تواند به صورت یکجانبه این کار را انجام دهد.

دانشجو با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی ۱۰۰ درصد برای در اختیار گرفتن پادگان قلعه‌مرغی را دارد، تصریح کرد: مجموعه‌ای که این مجموعه را به شهرداری تهران واگذار کند باید اقداماتی مانند اجازه انتقال و کارهای بانکی را انجام دهد که این امور باید در سیکل خود و با روندی قانونی انجام شود.