دنیای اقتصاد - اصفهان - راعی: دبیر اتحادیه آسانسور و بالابر اصفهان گفت: شهروندان باید پیش از انعقاد قرارداد با یک شرکت، تاییدیه استاندارد بودن تولیدات آن شرکت را از اتحادیه اخذ کنند. سیمین دخت صمدی در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی مصالح و تکنولوژی ساختمان و سومین نمایشگاه اختصاصی آسانسور در این رابطه تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۶۵ شرکت در زمینه ساخت آسانسور و بالابر در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند که از این میان، ۴۰ شرکت دارای تاییدیه اتحادیه بوده و پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور دارند.

وی ادامه داد: عضویت در اتحادیه کافی نیست و شرکت‌ها باید تاییدیه ساخت و پروانه‌های لازم را نیز داشته باشند تا بتوانند تولیدات خود را به صورت استاندارد به سفارش‌دهنده تحویل دهند.

صمدی با بیان اینکه اتحادیه تنها در قبال مشکلات مربوط به اعضای خود پاسخگو خواهد بود، بیان کرد: در این بخش نیز مانند صنوف دیگر شرکت‌های غیرمتعهدی وجود دارند که با استفاده از اعتبار شرکت‌های معتبر و ممهور کردن تاییدیه کار خود با مهر شرکت‌های مطرح، مشتری را فریب داده و کار غیراستانداردی را تحویل می‌دهند؛ اما این امر شامل شرکت‌های تحت نظر اتحادیه نمی‌شود. به همین دلیل، شهروندان باید پیش از انعقاد قرارداد و سفارش آسانسور، با اتحادیه مشورت کرده و در خصوص استاندارد بودن یک شرکت تحقیق کنند.

دبیر اتحادیه آسانسور و بالابر اصفهان همچنین بر لزوم توجه و دقت بیشتر بازرسان شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان به هنگام نظارت بر استاندارد بودن آسانسورها در ساختمان‌ها تاکید کرد و افزود: بازرسان نباید فریب صحنه‌سازی برخی شرکت‌ها را خورده و گواهی ایمنی برای آنان صادر کنند.