آلمان غربی با دوپینگ قهرمان جام‌جهانی 1954 شد

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد برخی از بازیکنان تیم فوتبال آلمان غربی که قهرمان جام جهانی ۱۹۵۴ شدند، ممکن است آمپولی تزریق کرده باشند که به خلبانان و نظامیان در جنگ جهانی دوم تزریق می‌شد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سال‌ها است که شایعه دوپینگ تیم فوتبال آلمان غربی در آن دوره از جام جهانی بر سر زبان‌ها است. برخی از بازیکنان آن تیم تایید کرده‌اند که به آنها در ایام مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سوئیس آمپولی تزریق شد ولی اعلام کردند که آن آمپول ویتامین سی بوده است.

اما نتیجه جدیدترین تحقیقات که توسط دانشگاه لایپزیک صورت گرفت، نشان می‌دهد که به آنها ممکن است آمپول متامفتامین با نام تجاری پرویتین تزریق شده باشد که در ارتش آلمان نازی استفاده می‌شد.

آلمان غربی در برن توانست مجارستان را سه بر دو شکست دهد و نخستین عنوان قهرمانی فوتبال در جام‌جهانی، پس از جنگ جهانی دوم را کسب کند. این تحقیق به سفارش و هزینه کمیته المپیک آلمان درباره تاریخچه دوپینگ در این کشور انجام شده است که این تحقیق تا سال ۲۰۱۲ ادامه خواهد داشت. نخستین بخش از این تحقیق که مربوط به دوپینگ در برخی رشته‌های ورزشی تا سال ۱۹۴۹ است، در این هفته منتشر شد.