دنیای اقتصاد- در شرایطی که منابع مختلف خبری قیمت‌های متفاوتی را برای گاز مصرفی در بخش‌های مختلف طی هفته جاری اعلام کرده‌اند، شرکت ملی گاز به طور رسمی عصر روز گذشته جزئیات تعرفه جدید گاز بهای مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاه‌ها و صنایع عمده و غیر‌عمده را اعلام کرد که این قیمت‌ها برای 5 ماه باقیمانده سال قابل اجرا است.

بر این اساس، تعرفه گاز مشترکان به صورت منطقه‌ای و شهرستانی تعریف شده که بر اساس آن، دو بازه زمانی ۷ ماه نخست و ۵ ماه پایانی سال تعیین شده است. تعرفه برق گاز مشترکان در قالب دو جدول - جدول شماره یک (تعرفه گاز در بخش‌های مختلف مصرف در فصل سرد سال) و جدول شماره دو (تعرفه گاز بهای خانگی در ۵ ماه آخر سال) طراحی شده است.
بر اساس این جداول قیمت گاز برای پنج ماه سرد سال (آبان تا اسفند) برای بخش خانگی به طور متوسط 70 تومان تعیین شده است. البته بر اساس جدول شماره 2 کف قیمت گاز خانگی از 30 تومان شروع و سقف آن 350 تومان است. از سوی دیگر قیمت گاز نیروگاهی 80 تومان و صنعتی 70 تومان، گاز مراکز دولتی و تجاری 100 تومان، گاز بخش‌های کشاورزی و دامپروری 60 تومان و سایر مصارف 60 تومان تعیین شده است. پیش از این قیمت گاز طبیعی مشترکان در سه گروه خانگی- تجاری، گروه عمومی شامل کسب، خدمات، مراکز آموزشی، مساجد، نانوایی‌ها، اماکن و تاسیسات دولتی، گروه صنعتی شامل پالایشگاه‌های نفت، صنایع پتروشیمی، نیروگاه‌ها و کشاورزی مورد محاسبه قرار می‌گرفت که نرخ هر یک از این گروه‌ها با یکدیگر متفاوت بود. به طوری که قیمت پایه فروش گاز به بخش خانگی- تجاری 100 تا 130 ریال، مراکز آموزشی، مدارس و سازمان بهزیستی 90 ریال، بخش کسب و خدمات 250 ریال، مساجد و حسینیه‌ها 90 ریال، نانوایی‌ها 75/48 ریال، اماکن و تاسیسات دولتی 90 ریال، واحدهای صنعتی، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها 5/158 ریال، پالایشگاه‌های نفت و تلمبه خانه‌های دولتی 5/158 ریال، صنایع پتروشیمی 5/158 ریال، نیروگاه‌ها 3/49 ریال، بخش کشاورزی و دامپروری 5/158 ریال محاسبه می‌شد.