اعلام قیمت واقعی هر خط تلفن ثابت

بحث خرید خطوط تلفن ثابت و همراه همیشه مخاطبان خود را دارد و افراد با خرید خانه و ملک به دنبال خطوط تلفن ثابت هم هستند و در برخی موارد فروش خطوط به قیمت‌های بالاتر از معمول به مشکلی تبدیل شده است و افرادی با عنوان اداری و تجاری بودن مکان، خطوط تلفن ثابت را بیش از قیمت معمول فروخته‌اند. قائم‌مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران، در گفت‌گو با ایسنا،‌ اظهار کرد: قیمت خرید یک خط تلفن ثابت بالغ بر ۵۰ هزار تومان است که با چهار یا پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده که توسط دولت گرفته می‌شود به متقاضیان واگذار می‌شود.

یافتیان با اشاره به اینکه فروش فیش و خطوط تلفن از درآمدهای شرکت مخابرات است، گفت: فروش فیش‌ها برای کلیه افراد آزاد بوده و ممکن است فردی برای مجتمع تجاری‌اش متقاضی تعداد زیادی شماره باشد و نمی‌توان برای او محدودیت ایجاد کرد.

وی در پاسخ به اینکه در برخی مواقع شماره‌ها به دلیل اداری و تجاری بودن به قیمت بالاتری فروخته می‌شوند اظهار کرد: مخابرات همه خطوط را به یک قیمت می‌فروشد و گاهی ممکن است در واگذاری شماره‌ها میان افراد این مبالغ بیشتر هم به فروش برود، اما جابه‌جایی شماره افراد با کمی هزینه برای متقاضیان روبه‌رو است.