پرفروش‌‌ترین و ارزان‌ترین سینماهای خانگی سونی و سامسونگ

بازار دیجیتال - انواع سینمای خانگی در بازار بدون هیچ تغییر قیمتی نسبت به یک ماه گذشته به فروش می‌رسند. عکس:سعید عامری

در‌حال‌حاضر انواع سینمای خانگی در بازار نسبت به ضبط صوت‌های خانگی و DVD و VCD از فروش بالاتری برخوردارند.

به اعتقاد برخی فروشندگان قابلیت‌های دستگاه‌های سینمای خانگی این شرایط را ایجاد کرده تا سینمای خانگی از لحاظ فروش از اقبال بیشتری نسبت به سایر محصولات برخوردار شود.

در‌حال‌حاضر مدل DIV-DZ۸۲۰ سونی با امکاناتی چون قدرت خروجی ۱۱۵۰ وات، دو باند بدون سیم (Wireless) به عنوان پرفروش‌ترین سینمای خانگی این مارک محسوب می‌شود که با قیمت ۴۹۸هزار تومان به فروش می‌رسد.

ضمن این که مدل DIV-DZ۷۲۰ هم به عنوان پرفروش‌ترین سینمای خانگی سونی است که حدود ۴۰۷هزار تومان قیمت دارد.

همچنین از مدل DIV-FX۹۰۰ می‌توان به عنوان گران‌ترین سینمای خانگی سونی نام برد که با امکاناتی چون پخش همه فرمت‌ها، ورودی HDMi و قدرت خروجی ۱۲۸۰ وات با قیمت ۷۱۳هزار تومان به فروش می‌رسد.

از طرفی مدل DIV-DZ۱۲۰ برند سونی نیز با قدرت خروجی ۸۵۰ وات و دارا بودن ۴ باند، قیمتی حدود ۲۵۴هزار تومان دارد که در ردیف ارزان‌ترین سینماهای خانگی سونی است.

همچنین از برند سامسونگ به مدل Q۲۵ می‌توان اشاره کرد که با قیمت ۳۱۰هزار تومان در ردیف ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین سینمای خانگی این برند جای گرفته است.

Q۲۵ دارای قابلیت‌هایی چون پخش همه فرمت‌ها و پورت‌ USB است.در این میان از سینمای خانگی مدل ۱۲۰۰ سامسونگ می‌توان به عنوان گران‌ترین سینمای خانگی این برند در بازار داخلی نام برد که با قیمت تقریبی یک میلیون و ۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیستم‌های مکمل صدا

برخی از انواع دستگاه‌های سینمای خانگی قابلیت‌ها و امکانات بیشتری دارند که سایر مدل‌ها فاقد این مزیت‌ها هستند.

به اعتقاد برخی فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری سیستم AV و کامپونت دو قابلیتی هستند که در همه دستگاه‌های سینمای خانگی وجود دارند. این دو سیستم بیشتر برای شفافیت و وضوح تصویر کاربرد دارند که نسبت به سیستم HDMi از وضوح تصویر کمتری برخوردارند. سیم دیجیتال صدا نیز یکی از امکانات موجود است که این شرایط را فراهم می‌کند تا با اتصال به تلویزیون یا LCD صداها از باندهای سینمای خانگی پخش شود.

در حال حاضر نیز قیمت سیم‌ معمولی این کالا حدود ۵ تا ۱۰هزار تومان است و نوع اصل ژاپن آن نیز ۱۸هزار تومان است.

همچنین قیمت سیم کابل HDMi نیز حدود ۵۲ تا ۶۰هزار تومان است که نوع متفرقه آن با قیمت

۴۰-۳۸هزار تومان به فروش می‌رسد. ضمن اینکه سیم کامپونت (نوعی وضوح تصویر) هم حدود ۲۸ تا ۳۰هزار تومان قیمت دارد که نوع ارزان و متفرقه آن حدود ۱۵هزار تومان است.