پاناسونیک برفراز بازار گوشی تلفن‌ بی‌سیم

بازار دیجیتال- قیمت انواع گوشی تلفن‌ثابت نسبت به سه ماه گذشته ثابت بوده است. طبق اعلام فعالان بازار، قیمت مدل‌های مختلف رومیزی و بی‌سیم تلفن ثابت ایرانی نسبت به سال گذشته در حدود ۲ تا ۵درصد کاهش یافته است که علت این امر عرضه گوشی‌های چینی با قیمت بسیار پایین به بازار بوده است.

فوجی‌تل، سام‌تل، سامسونیک، لیبوس از برندهایی هستند که طبق اعلام فعالان بازار چینی بوده و به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند و اکثر این گوشی‌ها با قیمت حدود ۷ تا ۱۵هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند.

صاایران نیز از معروف‌ترین تولیدکنندگان گوشی تلفن‌ثابت داخلی است که محصولات خود را با قیمتی حدود ۱۰ تا ۱۵هزار تومان به بازار عرضه می‌کند.

پاناسونیک، تکنوتل و جنرال نیز جزو برندهای اصلی بازار هستند که با ضمانت نمایندگی‌های فروش عرضه می‌شوند.

در میان تولیدکنندگان مختلف تلفن بی‌سیم نیز شرکت‌های پاناسونیک، آلکاتل، زیمنس و مافکو سهم بزرگی از بازار خرید و فروش این کالا را به خود اختصاص داده‌اند.طبق اعلام فعالان بازار، در حال حاضر قیمت انواع تلفن‌های بی‌سیم جنرال و آلکاتل بین ۳۵ تا ۴۵هزار تومان و نرخ تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک حدود ۴۰ تا ۱۸۰هزار تومان است.

البته این قیمت‌ها بستگی زیادی به برد آنتن‌دهی، چند خطه بودن گوشی و کشور تولیدکننده دارد.

فعالان بازار معتقدند، تلفن‌های بی‌سیم با برندهای معروف در بازار اکثرا محصول کشورهای مالزی یا چین هستند که تولیدات کشور مالزی قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های چینی دارند.

یک فروشنده گوشی تلفن ثابت در خیابان لاله‌زار، مدل Ke-TG۵۷۷۱ را جدیدترین گوشی تلفن بی‌سیم پاناسونیک معرفی کرد که دارای قابلیت‌هایی چون افزایش تعداد گوشی‌ها تا ۸عدد، امکان برقراری ارتباط کنفرانس بین ۴نفر، تجهیز به سیستم منشی تلفنی دیجیتال و Caller ID گویا بوده و با قیمتی حدود ۱۵۵هزار تومان به فروش می رسد.

این فروشنده به گارانتی گوشی‌های پاناسونیک اشاره کرد و گفت: گوشی‌های تلفن بی‌سیم پاناسونیک گاهی با گارانتی متفرقه نیز به فروش می‌رسند که چندان قابل اعتماد نیستند. پاناسیستم و سانترال از جمله گارانتی‌های متفرقه تلفن‌های بی سیم پاناسونیک هستند و کامتل گارانتی اصلی این تلفن‌ها است.

یک فروشنده دیگر در مورد سایر برندهای موجود در بازار می‌گوید: مافکو و زیمنس از مارک‌های معروف گوشی تلفن ثابت در بازار هستند که مونتاژ چین بوده و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

فروشندگان معتقدند با وجودی که گوشی‌های تلفن بی سیم زیمنس از تنوع مدل و قیمت بالاتری نسبت به تلفن‌های پاناسونیک برخوردارند، اما برند پاناسونیک از فروش بالاتری برخوردار است.

علت این امر نیز شناخته شدن این مارک نسبت به سایر برندهای موجود در بازار عنوان شده است.