اسامی 10 ورزشکار دوپینگی اعلام شد

گروه ورزش - ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، هشت دونده، یک دوچرخه‌سوار و یک وزنه‌بردار را از حضور در مسابقات ورزشی محروم کرد. صبح دیروز اسامی ۱۰ ورزشکار ایرانی که متهم به استفاده از مواد نیروزا هستند اعلام شد.

در لیست اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ سیدکمال‌الدین والدتبار از وزنه‌برداری (دو سال)، جلیل اسلامی از دوچرخه‌سواری (دو سال) و در رشته دوومیدانی علیرضا مهرصفوت (یک سال)، محمد گودرزی (یک سال و نیم)، محسن مقدم (یک سال)، رضا شیریان (دو سال)، شاهپور قنبری (دو سال)، فرید سلطانی (دو سال)، مهدی اسدی (دو سال) و مجتبی پوستچی (یک سال) از حضور در مسابقات محروم شدند. اسامی ورزشکاران دوپینگی در حالی اعلام شده است که دکتر علی مرادی سرپرست فدراسیون پزشکی و ورزشی و دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ قرار بود این اسامی را در نشستی مطبوعاتی و در جمع نمایندگان رسانه‌ها اعلام کند.

طاهری سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در این مورد می‌گوید: «قرار بود دکتر مرادی اسامی نفرات را در جمع مطبوعاتی‌ها اعلام کند اما طبق قانون ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و وادا، اسامی پس از نشست شورای صدور رای باید اعلام می‌شد.»

به هر حال اسامی دوپینگی‌ها طبق قوانین اعلام شده و همه چیز طبق برنامه پیش رفته است.

در ادامه این مطلب آمده است که با توجه به گزارش دریافتی و بازرسی‌های به عمل آمده از باشگاه آشناییان با مدیریت محمدعلی آشناییان در شهرستان مراغه، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نامبرده را بر اساس اعلام شورای این ستاد و براساس بند ۱۰ - ۴ - ۲ مادام‌العمر از حرفه مربیگری و آموزش در فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

طاهری در این مورد می‌گوید: «بدون شک بازدید و بررسی عملکرد باشگاه‌های ورزشی از این پس به صورت جدی در برنامه‌های ستاد ملی قرار دارد و با متخلفان مطابق قوانین برخورد می‌شود. این برنامه‌ها در حال حاضر در چند شهرستان اجرا شده و با متخلفان نیز برخورد شده است. بدون شک تصمیماتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گرفته می‌شود، به نفع ورزش کشور است.»