بیمه شخص ثالث در حال حاضر به برخی اقشار جامعه همچون فرهنگیان به صورت اقساطی فروخته می‌شود. علی موسی رضا، مدیرعامل بیمه سینا، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این شرکت از گذشته بیمه شخص ثالث را به برخی بیمه‌گذاران به صورت اقساطی واگذار می‌کند، تصریح کرد: از جمله بیمه گذارانی که بیمه شخص ثالث را به صورت اقساطی خریداری می‌کنند، فرهنگیان و برخی شرکت‌های کارگری هستند. به گفته او اگر تشکلی وجود داشته باشد که هزینه بیمه‌گر را کاهش دهد، بیمه شخص ثالث به وی اقساطی فروخته می‌شود. وی با بیان اینکه فروش اقساطی بیمه شخص ثالث قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: بسیاری از دارندگان خودرو تمایل دارند بیمه شخص ثالث را خریداری کنند اما به دلیل آنکه باید رقمی‌ حدود ۲۰۰هزار تومان را پرداخت کنند به راحتی قادر به خریداری این بیمه‌نامه نیستند اما هنگامی‌که اقساطی شود به راحتی قادر خواهند بود خودروی خود را بیمه کنند.

موسی رضا با اشاره به اینکه اگر شرکت‌های بیمه خدمات خود را در آستانه خرید مردم قرار دهند به طور حتم استقبال بیشتری برای خرید این بیمه‌نامه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: زمانی که بازار فروش بیمه به این صورت وسیع‌تر شود، امکان پرداخت‌های غیرواقعی کمتر و بازار سالم‌تر می‌شود. او ادامه داد: در حال حاضر بیمه‌نامه شخص ثالث با سرمایه کمتر از ۳۰۰‌میلیون ریال ناقص به شمار می‌آید در عین حال برخی از مشتریان این بیمه‌نامه را با سرمایه‌ای بیش از ۴۰۰‌میلیون ریال خریداری می‌کنند. تا پایان امسال بیمه‌نامه شخص ثالث با سرمایه ۳۵۰‌میلیون ریال پاسخگو است و نه کمتر.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌های بیمه، این بیمه‌نامه را با سرمایه کمتر از۸۰‌میلیون ریال خریداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: این امر به دلیل هماهنگی با فروشندگان خودرو است که در حال حاضر کمتر اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل بیمه سینا با اشاره به این که مصوبه پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با مضمون اقساطی کردن حق بیمه شخص ثالث تاکنون به این بیمه ابلاغ نشده است، درباره تاثیرات اقساطی کردن حق بیمه این بیمه‌نامه در بازار توضیح داد: با اقساطی کردن حق بیمه این بیمه‌نامه موافق هستم چراکه امکانی است که به مردم برای خرید آن ارائه می‌شود.