مدیر آبخیزداری منابع طبیعی گیلان:

خشکسالی برای کشور ما مترقبه است نه غیرمترقبه

با توجه به قرار گرفتن کشور ما بر روی کمربند خشک جهانی و عجین شدن پدیده‌هایی همچون سیل و خشکسالی با اقلیم کشورمان، می‌توان گفت این پدیده‌ها جزو حوادث مترقبه هستند نه غیر مترقبه.

رسول محمدی، قائم‌مقام و مدیر آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی استان گیلان، با بیان این مطلب به «ایسنا» افزود: خشکسالی به دلیل تبعات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، از مهم‌ترین بلایای طبیعی است که خلاف سایر بلایا به آرامی آغاز می‌شود و به صورت نامحسوس پیشروی می‌کند.

او گفت: بعضی، خشکسالی را پدیده‌ای تصادفی و نادر می‌دانند در حالی که از لحاظ خشکسالی یعنی طولانی شدن زمان کمبود بارش باران، خسارات فراوانی به تولیدات کشاورزی وارد می‌سازد.

محمدی گفت: واقعیت امر این است کشور بر کمربند خشک جهانی واقع شده و متوسط بارندگی‌های آن حتی کمتر از یک سوم متوسط جهانی است و خشکی و خشکسالی از ویژگی‌های طبیعی و ذاتی اقلیم حاکم بر کشور ماست، بنابراین نمی‌توانیم خشکسالی را در کنار حوادثی همچون زلزله، آتشفشان و سیل در ردیف حوادث غیر مترقبه قرار بدهیم و با آن برخورد مقطعی و زودگذر داشته باشیم و با اولین باران پاییزی همه چیز را به فراموشی بسپاریم. مدیرعامل آبفای لرستان:

انشعاب غیرمجاز خدمات دهی به مشترکان را بامشکل مواجه کرده است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان گفت: وجود انشعاب آب غیرمجاز خدمات‌دهی مطلوب و مناسب به مشترکان این استان را با مشکل مواجه کرده است.

مجتبی صورتیان در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: بیشتر انشعاب‌های غیرمجاز در مناطق حاشیه‌نشین استان است و همین امر حقوق شهروندان که انشعاب آب دارند را پایمال می‌کند. وی بااشاره به اینکه وجود انشعاب غیرمجاز آسیب‌های جدی به این شرکت نیز وارد می‌کند، اظهارداشت: آبفا مجبور به ارائه خدمات رسانی و تامین آب آشامیدنی آنان است.

صورتیان گفت: با توجه به پراکندگی مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان، شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز تا حدی دشوار است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان لرستان افزود: با این وجود تاکنون بیش از هشت هزار انشعاب غیرمجاز پس از شناسایی به جمع مشترکان شرکت آبفای استان اضافه شده‌اند.

وی فروش انشعاب آب دراقساط سه ساله و بدون پیش پرداخت راازجمله اقدامات برای تسهیل درخرید انشعاب توسط مشترکان عنوان و اضافه کرد: متاسفانه برخی از صاحبان انشعاب‌های غیرمجازاقدامی برای تبدیل به انشعاب مجاز انجام نداده و در صورت ادامه این روند به دادگاه معرفی خواهند شد.

وام‌های ازدواج صندوق مهر رضا ‌‌یک هفته‌ای پرداخت می‌شود

بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) کشور گفت: از فردا به بعد وام‌های ازدواج صندوق‌ حداکثر در عرض یک هفته پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ‌حسین شبیری افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک‌های کشاورزی و ملت، مقرر شد وام‌های ازدواج متقاضیان به نسبت ۶۰‌درصد سهم بانک و ۴۰‌درصد سهم صندوق، به مبلغ ۱۰‌میلیون ریال به هر یک از زوجین با معرفی صندوق‌ پرداخت شود.

وی افزود: سهم استان خراسان جنوبی از ۴۰‌درصد مبلغ اختصاص یافته صندوق، در بانک‌های طرف قرارداد، به ترتیب ۲‌میلیون ۷۲۰‌هزار ریال و ۳‌میلیون و ۸۰۰هزار ریال است‌ که به شعب بانک‌های عامل استان خراسان جنوبی واریز شده است. شبیری اضافه کرد: بانک‌های عامل متعهد شده‌اند، طی ۲ هفته آینده سهمیه اختصاص یافته را به روز‌رسانی کنند.

۵۰میلیارد ریال برای شهرک‌های کردستان اختصاص می‌یابد

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان گفت: با پیگیری این سازمان، وزارت مسکن ۵۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل عملیات آماده‌سازی شهرک‌های استان اختصاص داد.

محمد رسولی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در سنندج افزود: این اعتبارات در بودجه سال ۸۶ و ۸۷ سازمان مسکن کردستان اضافه می‌شود و آماده سازی شهرک‌ها باید یک هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت در این دو سال به اتمام می‌رسد. وی اظهار داشت: تعدادی از شهرک‌های این استان که از سال ۷۰ تاکنون ایجاد شده‌اند، با مشکل آماده‌سازی روبه‌رو هستند که این مشکل تا ۲ سال آینده رفع می‌شود.

رسولی افزود: در حال حاضر آماده‌سازی ۷ شهرک، هواشناسی دو،‌ فرهنگیان قروه، بهاران سنندج، توچان آباد مریوان،‌ گلشهر بانه،‌ آزادگان سقز و بعثت کامیاران پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ سال هنوز به اتمام نرسیده است و برای اتمام کامل و آماده‌سازی شهرک‌های مذکور ۴۰میلیارد ریال نیاز است.