تاسیسات گردشگری مازندران به روز می‌شود

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: تاسیسات گردشگری مازندران از جمله هتل‌ها، آژانس‌ها، اماکن پذیرایی و اقامتی به سیستم پژواک مجهز شده و به روز در اختیار گردشگری قرار می‌گیرد. رحمت عباس‌نژاد، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: سیستم پژواک برای اطلاع‌رسانی در خصوص ظرفیت‌های گردشگری، ارائه اماکن سیاحتی پذیرایی و اقامتی، ارائه تورهای داخلی و خارجی توسط دفاتر خدمات گردشگری استان و انجام تمامی مراحل تقاضای صدور ویزا به زودی در مازندران طراحی و تمامی تاسیسات گردشگری استان به این سیستم خواهد پیوست. عباس‌‌نژاد گفت: راه‌اندازی سیستم الکترونیکی پژواک نیز یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است که به زودی مراحل اجرایی آن در چند استان کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: ستاد سفرهای نوروزی استان در قالب ۶کمیته تبلیغات و بازاریابی، اسکان، نظارت، آمار و نظرسنجی، تورهای گردشگری و کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی با هدف افزایش سطح درآمد استان و رونق اقتصادی منطقه برای افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی و طولانی کردن اقامت گردشگران و کسب رضایت از خدمات ارائه شده تشکیل شد. وی یادآور شد: ۴کمیته فرعی نیز علاوه بر ۶کمیته در شهرهای بابلسر، آمل، نور وچالوس به همین منظور تشکیل شد.

وی وظیفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگران استان را علاوه بر مسوولیت‌های واگذار شده توسط ستاد مرکزی نظارت بر سفرهای نوروزی کشور، اطلاع‌رسانی و اسکان اعلام کرد که از طرف ستاد تسهیلات نوروزی استان بر عهده‌اش نهاده شده است که برای پیشبرد امور موارد یادشده در قالب ۶کمیته تقسیم‌بندی خواهد شد.