ثبات قیمت در بازار دستگاه‌های ثبت ساعت ورود و خروج

بازار دیجیتال - قیمت انواع دستگاه ثبت ساعت ورود و خروج نسبت به سه ماه گذشته تغییری نکرده است و این دستگاه‌ها در مارک‌های مختلف در بسیاری موارد با قیمت‌های سال گذشته به فروش می‌رسند. طبق اعلام فعالان بازار علم و صنعت دنیای پردازش پانیز افزار، آواز و ... از جمله شرکت‌های مهم تولید کننده این کالا هستند که محصولات شرکت‌های علم و صنعت و پانیز افزار در بازار از فروش بالاتری برخوردارند.

ابطحی یکی از فروشندگان این کالا در بازار، در مورد دستگاه‌های ثبت ساعت ورود و خروج می‌گوید: به طور کلی این دستگاه‌ها را به دو دسته اثر انگشتی و کارتی می‌توان تقسیم‌بندی کرد که انواع اثر انگشتی این کالا در بازار با استقبال بالاتری مواجه هستند.

به گفته وی در بین تولید کنندگان دستگاه‌های ثبت ساعت ورود و خروج با کارکرد اثر انگشت شرکت علم و صنعت توانسته است، گوی سبقت را از سایر رقبا برباید.

طبق اعلام فعالان بازار مدل‌های STPROI، STOP۷۰۷ و STOPROI اپتیکال سه مدل از دستگاه‌های ثبت ساعت حضور و غیاب اثر انگشتی شرکت علم و صنعت هستند که در بازار از فروش بالایی برخوردارند.

مدل‌های مذکور به ترتیب با قیمت‌های ۷۲۰هزار، ۶۷۰هزار و ۶۵۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

مدل PF-۹۰۰۰ جدیدترین دستگاه اثر انگشتی شرکت پانیز افزار است با قیمت ۷۱۵هزار تومان به فروش می‌رسد.

PF-۲۰۰ Verify نیز پرفروش‌ترین مدل از دستگاه‌های این شرکت است که قیمتی حدود ۵۹۵هزار تومان دارد.

دستگاه‌های کارت‌خوان شرکت علم و صنعت و پانیز افزار قیمتی حدود ۳۲۰ تا ۴۰۰هزار تومان دارند که مدل‌های ST۲۰۰۰B با سیستم خط‌خوانی، ST۲۰۰۰C با سیستم نشان دادن کارت و مدل ST۲۰۰۰mi با سیستم کارت‌ اعتباری پرفروش‌ترین دستگاه‌‌های ثبت‌ ساعت حضور و غیاب کارتی شرکت علم و صنعت هستند.

این دستگاه‌ها به ترتیب با قیمت ۳۳۰هزار، ۲۹۰هزار و ۳۶۵هزار تومان به فروش می‌رسند.

مـــــدل PTR-۷۲MF و PTR-۷۲C نیز از دستگاه‌های کارت‌خوان ثبت ساعت ورود و خروج شرکت پانیزافزار هستند که به ترتیب با قیمت ۴۹۵هزار و ۴۷۵هزار تومان به فروش می‌رسند.

دستگاه‌های فوق، مجهز به بارکد مغناطیسی، UPS داخلی و نرم‌افزار محاسباتی حضور و غیاب با امکانات ویژه تحت ویندوز هستند.

فعالان بازار قیمت این کالا با برندهای مختلف را تقریبا یکسان می‌دانند و معتقدند اختلاف قیمت بین برندهای مختلف این کالا در بازار حدود ۵ تا ۲۰هزار تومان است. ناصر یکی از فعالان این حرفه در بازار می‌گوید: «شاید بتوان گفت، دستگاه‌های دیجیتالی ثبت ساعت حضور و غیاب تنها محصول انفورماتیکی هستند که نمونه‌های خارجی آن در بازار داخلی به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر حدود ۹۵درصد از نیاز کشور را تولیدات داخلی این کالا تامین می‌کنند.

گروه دیگری از فعالان معتقدند، استفاده از دستگاه‌های ثبت ساعت حضور و غیاب تا حدود زیادی مطابق با سیستم اداری هر کشور است. به همین دلیل نمو‌نه‌های چینی و تایوانی این کالا در بازار مورد استفاده چندانی ندارند.