مهلت شرکت در نظرسنجی انتخاب عجایب هفت‌گانه دنیای جدید دیروز به ‌پایان رسید. این درحالی است که تا یک‌ روز مانده به پایان نظرسنجی جای اهرام ثلاثه مصر در میان هفت اثر تاریخی صدر این فهرست خالی بود.

به گزارش ایسنا، بعد از گذشت حدود یک‌سال از آغاز نظرسنجی جهانی انتخاب عجایب هفت‌گانه از دید مردم دنیای جدید تا به‌حال میلیون‌ها نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. مردم در این نظرسنجی، بنای تاریخی مورد‌نظر خود را از میان ۵۰ گزینه ارائه‌ شده ازسوی موسسه بانی برگزاری این نظرسنجی انتخاب کرده‌اند. مدتی پیش، موسسه بانی این نظرسنجی، فهرستی را از ۱۰ بنای تاریخی صدر فهرست این نظرسنجی منتشر کرد و در کمال تعجب، نام اهرام ثلاثه مصر در میان این ۱۰ بنای تاریخی نبود. نکته جالب توجه این است که اهرام ثلاثه مصر تنها اثر به‌جا مانده از عجایب هفت‌گانه جهان باستان‌ هستند و شش اثر دیگر براثر جنگ یا به‌دلیل بلایای طبیعی مانند زلزله نابود شده‌اند و کم‌ترین اثری از آن‌ها به‌جای نمانده است و ما فقط می‌توانیم، نشانه‌هایی را از آن شاهکارهای هنری در کتاب‌های تاریخ جست‌وجو کنیم.

اهرام ثلاثه مصر یکی از شاهکارهای تمدن مصر باستان به‌شمار می‌روند و بعد از گذشت سال‌ها از آغاز بررسی‌های باستان‌شناسی روی آن‌ها، هنوز رازهای فراوانی را در دل خود نهفته دارند. اهرام ثلاثه از نظر موقعیت جغرافیایی نیز مکان‌یابی منحصربه‌فردی دارند و در سال‌های گذشته، یکی از گزینه‌های مبدا ساعت جهانی به‌شمار می‌رفتند. هرچند این نظرسنجی روز گذشته به پایان رسید، اما بعید به‌نظر می‌رسد که در ساعت‌های پایانی نظرسنجی تغییری در این فهرست ایجاد شده باشد. در فهرستی که حدود ۴۰ روز پیش از ۱۰ اثر تاریخی صدر این نظرسنجی ارائه شد، نامی از اهرام ثلاثه مصر برده نشده بود. این فهرست تا دیروز تغییر نکرده و جایگاه هیچ‌یک از ۱۰ اثر تاریخی یادشده در فهرست کلی جابه‌جا نشده بود. روزنامه گاردین گزارش داده است که یک شرکت سوئیسی سازنده فیلم‌های مستند نیز قصد دارد، یک فیلم مستند درباره تاریخچه هفت بنای تاریخی صدر جدول این نظرسنجی با همکاری سازمان یونسکو بسازد. مسلما با ساخت چنین فیلمی، شناخت مردم دیگر کشورهای جهان افزایش می‌یابد.