حسن خسروجردی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر توقف معاملات پتروشیمی در بورس به خبرنگار «ایلنا» گفت: در حال حاضر معاملات پتروشیمی در بورس رسما متوقف نشده، اما کمتر عرضه می‌شود. رییس اتحادیه صادرکنندگان محصولات پتروشیمی تصریح کرد: در بخش صادرات محصولات پتروشیمی، گمرک ۵ درصد بابت کالایی که ارزش ۹۵ درصد فوب خلیج فارس دارد دریافت می‌کند و قیمت کالایی که در بورس معامله می‌شود ۵ درصد افزایش می‌یابد که این امر قیمت را از حد متعارف بالاتر برده و صادرکننده را با چالش مواجه می‌کند. وی افزود: هنوز مشخص نیست ۵ درصد کسری که گمرک درنظر گرفته بابت میزان تبخیر کالای صادراتی است یا تخفیف برای حمایت از صنایع داخلی یا صرفا برای حمایت از مصرف‌کننده داخلی است.

خسروجردی خاطرنشان کرد: هنوز تکلیف کالاهای صادراتی با گمرک مشخص نیست و تمام مسائل به هم گره خورده است. وی توضیح داد: در حوزه رقابت ۵ درصد بر نرخ کالاها افزوده می‌شود، بنابراین هنوز مشخص نیست چه کالاهایی شامل تخفیف می‌شود و دلیل تخفیف ها چیست و اینکه تخفیف ها برای حمایت از تولیدکننده است یا مصرف‌کننده.

رییس اتحادیه صادرکنندگان محصولات پتروشیمی همچنین گفت: برخی کالاها ممکن است در بورس عرضه شوند، اما چه برای عرضه و چه خرید مورد استقبال قرار نگیرند، بنابراین تا زمان مشخص نشدن این مباحث عرضه کالای پتروشیمی در بورس معلق خواهد بود.