نفیسه آفرین‌زاد امسال همزمان با روز جهانی غذا، کانون صنایع غذایی ایران پیش قدم شد تا با مشارکت متولی دولتی این بخش یعنی سازمان غذا و دارو، فعالان صنعت غذا و تصمیم سازان را در سالن اجلاس سران کشور گردهم آورد تا در نشستی، به بررسی چالش ها و چشم انداز پیش روی صنعت غذای کشور بپردازند؛
در این نشست، از «تحریم»ها و تبعات آنها بر فعالیت اقتصادی صنعتگران به عنوان یک چالش تحمیلی از خارج و از سوی دیگر، «سوءمدیریت» های داخلی سخن به میان آمد تا برخی «غفلت»ها از تولید غذای ایمن و سالم از سوی تولیدکنندگان کشور. ماحصل مباحث اما، دفاع تمام قد نمایندگان دولت از عملکرد بخش خصوصی به عنوان متولی اصلی صنعت غذای کشور بود. دفاعی که از دل یک «حاشیه» بیرون آمد و آن هم سخنان رییس کمیسیون بهداشت مجلس بود که گویا دل پری از اوضاع کیفی صنایع غذایی داشت و البته به گفته فعالان صنعت غذا، سخنانش نشان می داد که اطلاعات چندان دقیقی از فرایندهای تولید مواد غذایی و نحوه کنترل و نظارت بر آنها ندارد. این نماینده مجلس، صنعت لبنیات و فراورده های گوشتی کشور را زیر سوال برد و از همه خواست که در مصرف این فراورده ها تجدیدنظر کنند. همین چند عبارت کفایت می کرد تا مسوولان نظارتی حاضر در سالن را در دفاع از نحوه نظارت ها بر تولید مواد غذایی در کارخانجات ایرانی به واکنش وادارد. «نظام الدین برزگری» هم که نزدیک به یک دهه ریاست سازمان ملی استاندارد را برعهده دارد، واکنش جدی نسبت به سخنان «حسینعلی شهریاری» نشان داد و هر گونه مشکل در فرایند نظارت بر تولید مواد غذایی را رد کرد. به همین منوال، استاندار تهران و رییس اداره غذای وزارت بهداشت نیز سخنان رییس کمیسیون بهداشت مجلس را به چالش کشیدند و گفتند: «در شرایطی که صنعتگران ایرانی، به دلیل تحریم‌ها، با مشکلات داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می‌کنند و اجازه افت به بخش تولید نمی‌دهند، نباید به جای تقدیر از آنها، جامعه را نسبت به کیفیت غذا در ایران نگران کنیم.»
اما شرکت کنندگان در این همایش از جمله رییس انیستیتو تحقیقات صنایع غذایی، رییس کمیسیون بهداشت مجلس، رییس مرکز تحقیقات ایکریک (وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی)، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان ملی استاندارد و استاندار تهران، همگی بر سر یک نکته توافق داشتند. آنها الگوی برگزاری چنین همایشی با مشارکت دولت و بخش خصوصی را الگویی موفق خواندند که باید به سایر صنایع کشور نیز تسری یابد.