پرفروش‌ترین گوشی‌ها در ماه گذشته
شرکت کروسل میزان فروش گوشی‌های هوشمند را در 6 قاره و بیش از 70 کشور دنیا اعلام کرد.
به گزارش «موبنا»، شرکت سوئدی کروسل که در زمینه فروش لوازم جانبی فعالیت می‌کند ۱۰ گوشی پرفروش دنیا را بر اساس میزان فروش کیف و لوازم جانبی اعلام کرد. بر اساس آمار کروسل، Xperia Z۱ بیشترین میزان فروش گوشی را در طول ماه اکتبر (مهرماه) در دنیا به خود اختصاص داده است. پس از آن گوشی آی‌فون ۵ اپل جایگاه دوم را دارد و فبلت Xperia Z Ultra سونی در رده سوم جدول قرار گرفته است. در این میان گوشی Galaxy S۴ سامسونگ جایگاه چهارم جدول را در طول ماه گذشته به خود اختصاص داده و Xperia Z و Xperia M سونی به ترتیب در رده پنجم و ششم جدول قرار گرفته‌اند.
بر اساس گزارش شرکت کروسل، Galaxy Note۳ هفتمین گوشی پرفروش دنیا است و پس از آن به ترتیب گوشی‌های آی‌فون ۵C، لومیا ۱۰۲۰ و لومیا ۹۲۵ جایگاه هشتم، نهم و دهم جدول پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا را دارند.
بر اساس این گزارش، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در طول سه ماه سوم سالجاری میلادی با ۴۵ درصد رشد به شکل سالانه همراه شده، به طوری که سال گذشته میزان فروش گوشی در طول سه ماه سوم سال ۸/۱۷۲ میلیون دستگاه بود، در طول سه ماهه سوم سالجاری میلادی این رقم به ۴/۲۵۱ میلیون دستگاه رسید.