خبرگزاری فارس- رییس کنفدراسیون صادرات گفت: ما فکر می‌کردیم در 100 روز مشکلات صادرات حل می‌شود، اما نه تنها مشکلات حل نشد بلکه اما و اگرها افزایش پیدا کرد.
رضا نورانی درباره تصمیم اخیر هیات دولت در خصوص رفع ابهام پیمان‌سپاری ارزی اظهار کرد: چرخه اقتصادی کشور را بخشنامه‌ یک شبه دولتی متزلزل می‌کند و گاهی این‌گونه استنباط می‌شود که دولت به دنبال آن نیست تا صادرات توسعه پیدا کند. مگر دولت برای ایجاد شغل نباید هزینه کند، این در حالی است که اگر از صادرات حمایت لازم صورت گیرد، منجر به ایجاد شغل و توسعه آن می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه صادرات اما و اگر نمی‌خواهد، اظهار کرد: صادرات نیاز به حمایت و تشویق دارد نه اینکه هر شب اما و اگر جدیدی برای صادرکنندگان تعیین شود. نورانی گفت: سه سال است که دولت هیچ‌گونه جایزه صادراتی نپرداخته است، اما امروز برای پرداخت جایزه صادراتی اما و اگر هم می‌آورد. رییس کنفدراسیون صادرات گفت: در سال‌های گذشته با دخالت در بازار ارز در واقع به تولیدکننده خارجی یارانه داده و از او حمایت کردیم و نتوانستیم آن طور که شایسته است صادرات را توسعه دهیم و با گسترش تحریم‌ها بخشنامه‌ها و نامه‌های زیادی صادر شد و نتیجه آن چیزی جز کاهش صادرات نبود به نحوی که در ۶ ماهه سال جاری ۱۳ درصد و در ۷ ماهه ۱۴ درصد کاهش صادرات داشتیم.