ایسنا- دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های قطعه‌سازی کشور از بررسی طرح‌های جدید تامین نقدینگی صنعت خودرو و قطعه در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: هم‌اکنون مشکل اصلی صنعت خودرو و قطعه، نبود نقدینگی برای حفظ و افزایش تیراژ تولید محصولات است.
وی با بیان اینکه برای نجات صنعت خودرو و قطعه باید ظرف ۲ هفته آینده ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی به این صنعت تزریق شود، خاطرنشان کرد: همچنین تا یک ماه آینده نیز باید ۲ هزار میلیارد تومان دیگر در اختیار این صنایع قرار گیرد.دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های قطعه‌سازی کشور ادامه داد: نظر وزیر صنعت افزایش تیراژ تولید خودرو به ۹۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال جاری است با این حال در صورت عدم تامین نقدینگی، این هدف محقق نخواهد شد.
وی افزود: البته با توجه به شرایط فعلی منابع ریالی لازم برای تزریق به صنعت خودرو و قطعه وجود ندارد بنابراین برای حل مشکل، روش‌های تخصصی غیرپولی جبران کسری نقدینگی صنعت خودرو و قطعه، با توجه به ظرفیت‌های موجود در این صنایع در حال بررسی است.
محبی‌نژاد با بیان اینکه پس از بررسی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت روش‌های جدید تامین نقدینگی صنعت خودرو و قطعه اعلام خواهد شد، تصریح کرد‌: تا زمانی که نقدینگی مورد نیاز به هر روشی از جمله روش‌های غیرپولی تامین نشود راهکاری برای افزایش تولید قطعه و خودرو وجود نخواهد داشت.