دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف پور: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سامانه «بهین یاب» برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی و همچنین تخصیص مواد اولیه پالایشگاهی و پتروشیمی از بورس مورد نیاز است.
اسماعیل زمانی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان توسعه تجارت ایران با اختصاص کد و شناسه کاربری این امر محقق شده است.
وی تصریح کرد: فعالان صنعتی با ورود اطلاعات بنگاه‌های خود در قالب اشخاص حقیقی یا حقوقی از جمله اطلاعات بانکی و مشخصات کامل محصولات تولیدی خود و دریافت شماره پروانه بهره‌برداری ثبت شده در این سیستم، می‌توانند تمام مکاتبات و انتقال اطلاعات خود را با وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق این سیستم الکترونیکی انجام دهند.
رییس هیات مدیره منطقه آزاد اروند افزود: دریافت پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس واحدهای صنعتی در منطقه آزاد اروند فقط با ثبت اطلاعات در این سامانه امکان‌پذیر است و این سامانه بخش‌های صدور جواز، اعلام پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری، تسهیلات سرمایه ثابت و دریافت تسهیلات بانکی را در بر می‌گیرد.
وی ضمن اشاره به کدهای تعریف شده برای مواد خام و محصولات مختلف مورد استفاده در واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: این سامانه با کدهای بین‌المللی که در سامانه‌های دیگر کشورها استفاده می‌شود همخوانی دارد.
زمانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مستقل ویژه صنایع فعال در این منطقه افزود: این سامانه موجب کاهش بوروکراسی اداری و تسهیل در روند فعالیت صنعتگران خواهد شد همچنین دسترسی مراکز پژوهشی وزارتخانه‌های مختلف به اطلاعات آماری فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها بنگاه‌های صنعتی و صنعتگران کشور که اطلاعات خود را به طوردقیق در این سامانه ثبت کرده‌اند امکان ارائه اطلاعات آماری دقیق تر در سطح ملی را نیزممکن می‌کند.
اسماعیل زمانی در ادامه گفت: با توجه به نبود آدرس شرکت‌های صنعتی مستقر در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند کد پستی ۱۰ رقمی به بیش از ۱۰۷ واحد صنعتی اختصاص یافته و نصب شده است.
وی دریافت آسان مرسولات پستی واحدهای صنعتی و شناسایی دقیق آدرس‌ها را از مزایای طرح تعیین کدپستی برای سایت صنعتی منطقه آزاد اروند اعلام کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به اهمیت استفاده و کاربردهای اینترنت افزود: برای حمایت از سرمایه‌گذاری، ایجاد و توسعه بسترهای مناسب انتقال دیتا به بیش از ۲۰ واحد صنعتی رادیو ارتباطی واگذار شده تا امکان استفاده از اینترنت پرسرعت و ارسال اطلاعات واحدها از سایت صنعتی به سازمان مهیا شود.