گروه بازار پول- معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی از درخواست یک شرکت بیمه‌ای خارجی برای فعالیت در ایران خبر داد و گفت: این درخواست در حال بررسی است. «رحیم مصدق» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا، با بیان آنکه، قانون برنامه پنجم توسعه امکان همکاری شرکت‌های بیمه داخلی با شرکت‌های سایر کشورها را فراهم کرده است، افزود: امکان ایجاد شعب شرکت‌های بیمه خارجی در ایران وجود دارد و بر همین اساس تقاضا به صورت اولیه دریافت شده و در مراحل بررسی هستیم که اگر به مراحل بعدی رسید اطلاعات آن ارائه می‌شود.

وی درباره تاسیس شرکت‌های جدید بیمه‌ای نیز گفت: شرکت بیمه سرمد آخرین شرکتی است که مجوز فعالیت را از بیمه مرکزی دریافت کرده و سه شرکت دیگر مراحل کاری خود را انجام داده‌اند و در حال طی مراحل بعدی هستند.

مصدق با بیان آنکه، موافقت اصولی با تاسیس شرکت بیمه را باید شورای‌عالی بیمه تایید کند، گفت: این شورا درباره سه شرکت اعلام نظر کرده و وزارت امور اقتصاد و دارایی باید در این خصوص اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بیمه تجارت، دانش و خاورمیانه شرکت‌هایی هستند که قرار است وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص آنها اظهارنظر کند، البته این شرکت‌ها باید با مقررات خاص انطباق داده شوند که از جمله آنها مبارزه با مقررات پولشویی است.