گوشی‌های هوشمند Nexus گوگل مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نسبت به نوعی حمله امنیتی موسوم به Denial of Service آسیب‌پذیر هستند که این اتفاق باعث می‌شود دستگاه آنها به صورت خودکار از نو راه‌اندازی شود و ارتباط آنها با شبکه مخابراتی از بین برود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار نیوز، این مشکل طی هفته جاری در یک کنفرانس امنیتی توسط کارشناسی به نام «بوگدان آلکو»(Bogdan Alecu) مطرح شد. این کارشناس مدیر سیستم‌های مرکز Levi۹ وابسته به شرکت Dutch IT است. شرکت گوگل هم اکنون هیچ اقدامی برای رفع مشکل یاد شده انجام نداده است. این مشکل در بخش پیامک‌ها ایجاد می‌شود و با این وجود، فروشگاه Google App می‌تواند با عرضه یک ابزار رایگان جلوی دریافت پیام‌های ورودی مخرب موسوم به Flash SMS را بگیرد.
آنچه کارشناسان امنیتی در بررسی‌های خود متوجه شدند این است که اگر یک مدل از گوشی‌های هوشمند Nexus حدود ۳۰ مدل از این پیامک‌ها را پشت سرهم دریافت کنند، سپس گوشی رفتارهای غیرمعقول از خود نشان می‌دهد. البته باید گفت که این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که سرعت دریافت این پیامک‌ها بیش از سرعتی باشد که یک کاربر عادی ارسال می‌کند.

کشف اختلال جدید در گوشی‌های هوشمند گوگل