دنیای اقتصاد - سنندج: قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از تحقق 50 درصدی اشتغال تعهد شده استان در سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، مصطفی باغبانیان گفت: براساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور استان کردستان در سال‌جاری متعهد به ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی شده است که خوشبختانه تاکنون ۱۵ هزار فرصت شغلی از این تعداد تحقق پیدا کرده است.
باغبانیان افزود: براساس برنامه ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ از مجموع ۳۰ هزار فرصت شغلی تعهد شده باید ۶ هزار فرصت شغلی در ۶ ماه نخست سال، ۹ هزار فرصت شغلی در سه ماه سوم و ۱۵ هزار فرصت شغلی باقیمانده در سه ماه چهارم سال ایجاد شود که بر این اساس ۱۰ درصد بیش از برنامه ابلاغی رشد عملکردی داشته‌ایم.
وی اظهار کرد: بیشترین فرصت‌های شغلی ایجاد شده تاکنون مربوط به شهرستان‌های دهگلان، قروه و دیواندره به ترتیب با ۱۱۱درصد، ۱۰۶ درصد و ۸۵ درصد است.
همچنین سرو آباد با ۶۳ درصد و سنندج نیز با ۶۵ درصد، کمترین سهم تحقق اشتغال تعهد شده را دارا
هستند.
سهم اشتغال تعهد شده استان کردستان برای سال‌جاری، ۴۲ هزار و ۲۰۸ فرصت شغلی تعیین شده بود که تابستان امسال پس از اصلاح مجدد، ۳۰ هزار فرصت شغلی تعیین و ابلاغ شد.