دنیای اقتصاد- در حالی که ۹ ماه از ارائه فرمول تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت می‌گذرد، گویا رئیس جدید این شورا قصد دارد قیمت‌گذاری را وارد فاز جدیدی کند. هر چند این فرمول نتوانست آن‌طور که باید رضایت مشتریان را به‌دست آورد و خودروسازان نیز به بخش‌هایی از آن اعتراض داشتند، اما حداقل توانست سروسامانی به سردرگمی قیمت خودروها بدهد. با این حال رضا شیوا رئیس جدید شورای رقابت روز گذشته از تغییر فرمول شورای رقابت سخن گفته و دلیل آن را غیرعلمی و غیرمنطقی بودن این فرمول دانسته است. دستورالعمل قیمت‌گذاری در آستانه تغییری دیگر

گروه خودرو- بعد از گذشت ۹ ماه از ارائه فرمول تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، به نظر می‌رسد با روی کار آمدن رئیس جدید این شورا، بحث قیمت‌گذاری خودرو وارد فاز جدیدی شده است.

هر چند این فرمول نتوانست آن طور که باید رضایت مشتریان را به دست آورد و خودروسازان نیز به بخش‌هایی از آن اعتراض داشتند، اما حداقل توانست سامانی به قیمت‌های خودروسازان بدهد. به هر ترتیب به نظر می‌رسد قیمت خودرو بعد از افت و خیزهای فراوان و در نهایت تعیین فرمولی از سوی شورای رقابت، همچنان سرنوشت روشنی نداشته باشد.

برهمین اساس رضا شیوا رئیس جدید شورای رقابت نیز روز گذشته از تغییر فرمول شورای رقابت سخن گفته بود و دلیل آن را غیر علمی و غیر منطقی بودن این فرمول خوانده بود.

اظهارات شیوا در حالی است که رئیس پیشین شورای رقابت معتقد است اگر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو غیرعلمی و غیرمنطقی است به‌طور حتم باید با مخالفت خودروسازان و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت مواجه می‌شد. جمشید پژویان در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» عنوان می‌کند که تغییر فرمول تعیین قیمت خودرو نیاز به دلایلی محکم دارد و باید به تایید اعضای شورا نیز برسد. با توجه به عزم شیوا برای تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو، به نظر می‌رسد سنت همیشگی مدیران مبنی‌بر تغییر روش‌های مدیر پیشین بار دیگر در حال اجرا است. اما در نهایت سوال اصلی اینجا است که چنین تغییری قرار است چگونه ایجاد شود؟ و آیا این تغییر به سمت افزایش قیمت‌ها خواهد بود یا کاهش آن؟

به هر ترتیب به نظر می‌رسد تنها چیزی که بعد از مدت‌ها بحث بر سر تعیین قیمت خودرو برای مشتریان مهم است، ثبات قیمت‌ها است.