منابع صنعت نفت اعلام کردند که رونمایی از فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری خارجی در بخش نفت و گاز ایران که قرار بود ماه آوریل در لندن انجام شود به نوامبر موکول شده است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تهران به دنبال احیای میادین نفتی پیر ایران توسط شرکتهای خارجی و توسعه میادین جدید نفت و گاز به محض برداشته شدن تحریمها و در حال تقویت قرار‌داد‌های نفتی خود برای جذب این شرکتها است.ایران به عنوان یکی از تولید‌کنندگان اصلی اوپک اجرای توافق‌نامه هسته‌ای با کشور‌های غربی را شروع کرده که به حل‌ و فصل جامع مساله و لغو کامل تحریم‌ها خواهد انجامید.

مهدی حسینی، مذاکره‌ کننده اصلی قرار‌داد‌های نفتی ایران در ماه دسامبر به رویترز گفته بود: کنفرانس لندن اولین فرصت شرکتهای نفتی بین‌المللی است تا مفاد قرار‌داد‌های نفتی جذابتر ایران را مشاهده کنند. تحریم‌های غربی که در سال ۲۰۱۲ علیه ایران شروع شد، صادرات نفت ایران را از دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه به حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است. مسوولان بلندپایه ایرانی می‌گویند: ایران می‌تواند تولید نفت خود را ظرف شش ماه پس از لغو تحریم‌ها به چهار میلیون بشکه در روز بازگرداند.

این در حالی است که کارشناسان غربی با اتخاذ رویکردی محافظه‌کارانه‌تر می‌گویند: رسیدن ایران به تولید سه تا ۵/۳ میلیون بشکه نفت در روز محتمل‌تر است.