ارائه تسهیلات به منتخبین  حقوق مصرف کنندگان
وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تهیه دستورالعمل ارائه تسهیلات به منتخبین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکید کرد.
مهندس محمدرضا نعمت زاده در سیزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: باید دستورالعملی تهیه شود که افراد ممتاز در رعایت حقوق مصرف کننده از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار شوند و در این زمینه با برخی دستگاه ها مانند بانک مرکزی هماهنگ می‌کنیم که مانند بقیه کشورها امتیازاتی را به این افراد اختصاص دهند.
وی افرود : مجلس نیز می‌تواند به کسانی که موفق به دریافت تندیس و گواهی نامه رعایت حقوق مصرف کننده می‌شوند این تسهیلات را بدهد.
وی تصریح کرد: در حمایت از حقوق مصرف کننده اصل اختیار باید درنظر گرفته شود و این میسر نمی‌شود مگر با وجود رقابت و رقابت در گرو کمیت است و اگر کمیت نباشد صادرات نخواهیم داشت . مهندس نعت زاده اضافه کرد: نکته دوم در احقاق حقوق مصرف کننده آن است که بتواند انتخابی بر مبنای اطلاعات داشته باشد و در واقع اطلاعات گیری از کالا و خدمات حق اوست .
وی همچنین با تاکید بر خدمات قبل از فروش ، حین فروش و پس از فروش افزود: خدمات قبل از فروش همان‌قدر مهم است که خدمات پس از فروش اهمیت دارد. وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که بتوانیم با بهترین های دنیا و شاخص های ارزیابی در داخل و خارج کشور عملکرد خودمان را بسنجیم و قطعاً‌ اگر بخواهیم می‌توانیم به آن دست یابیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در زمینه حمایت از حقوق مصرف کننده سعی در فعال کردن انجمن ها و تشکل های مردم نهاد داریم تا مانند سایر کشورها بتوانیم بیشتر روی انجمن ها تکیه کنیم .
وی همچنین گفت:خوشبختانه در برنامه پنجم توسعه تاکید شده است که ممنوعیت صادرات برداشته شود و قیمت گذاری بر کالاها ممنوع است و از سال آینده سعی می‌کنیم این دو مورد را عملی کنیم .