دنیای اقتصاد- هیات وزیران سود بازرگانی برای کالاهای مشمول ردیف‌های تعرفه‌ای، برای اجرا در سال 1393 را اعلام کرد.
بر اساس آنچه هیات دولت مصوب کرده و در کتاب مقررات واردات و صادرات به چاپ رسیده، سود بازرگانی اکثر اقلام کامپیوتری نسبت به سال ۹۲ تغییر نداشته و تنها نرخ تعرفه و سود بازرگانی نوت بوک از ۴ به ۱۰ درصد افزایش یافته است. در فصل هشتاد و پنجم کتاب مقررات واردات و صادرات ۹۳، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی رایانه لوحی (تبلت) با قابلیت نصب سیم‌کارت ۴درصد و PC کیفی (نوت بوک) ۱۰ درصد تعیین شده است.
همچنین تعرفه واردات کارتریج چاپگر لیزری ۸درصد، ماشین‌های خودکار داده‌پردازی به صورت یکپارچه شامل چاپگر، اسکنر، فتوکپی، فاکس، تلفن و دیسک خوان نوری در یک محفظه ۴درصد اعلام شده است.
براساس این گزارش، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی انواع بوردها شامل بورد اصلی، گرافیک صدا و همچنین دستگاه کامل کامپیوتر (سرور) در کتاب مقررات واردات و صادرات ۴درصد است.
تعرفه واردات سایر اقلام کامپیوتری نیز در کتاب جدید مقررات واردات و صادرات به این شرح است. کیس۲۶ درصد، سی پی یو ۴ درصد، پانل جلوی جعبه رایانه ۱۵ درصد، دیسک خوان نوری۴ درصد، گوشی تلفن همراه ۶درصد، سوئیچ شبکه ۴درصد، رک مربوط به تجهیزات ارتباطی و مخابراتی۱۵ درصد، کارت شبکه بی‌سیم ۴درصد و مانیتور با صفحه نمایش CRT نیز ۲۶ درصد. همچنین مالیات بر ارزش افزوده کالاها نیز ۸درصد تعیین شدهاست.