ایرنا- مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان معتقد است: زنان صنعتگر بیشترین آسیب را از اجرای مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه‌‌‌ها متحمل شدند که در مرحله دوم باید این آسیب‌ها ترمیم و جبران شود. سهیلا جلودارزاده از در دست مطالعه بودن بسته حمایتی از زنان صنعتگر پس از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه خبر داد و تصریح کرد: این قشر از صنعتگران، معدنکاران و تاجران کشور باید مورد حمایت قرار گرفته و برای آنها اولویت‌های خاصی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه زنان صنعتگر برای بقا نیاز دارند که به صورت مستقل دیده شوند، گفت: زنان در بدنه بخش صنعت و معدن حضور جدی و فعال دارند، اما در بخش مدیریت هنوز ضعیف هستند که برای این موضوع باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

جلودارزاده افزود: کشور در شرایطی به سر می‌برد که به دلیل سوء مدیریت‌ها و تحریم‌ها به لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی نیست و امروز زنان نقش آفرین تاثیری جدی در اقتصاد و فرهنگ کشور دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون در جامعه روستایی ما به خصوص در بخش صنایع دستی و کشاورزی زنان حضوری فعال دارند و اکثر صادرات سنتی ما در زمینه زعفران، پسته و فرش از سوی زنان انجام می‌شود.

جلودارزاده اظهار کرد: سرشماری دقیقی از میزان تولیدات زنان در کشور موجود نیست، اما ۵۰ درصد شاغلان در وزارت صنعت، معدن و تجارت را زنان تشکیل می‌دهند که از این میزان ۲۰ درصد در سمت مدیرکلی و ۴ تا ۷ درصد در سمت مدیریت عالی هستند، اما در بخش‌های مختلف صنعتی زیر ۷ تا ۸ درصد سرمایه در اختیار زنان است.