گروه بنگاه‌ها - دکتر ابراهیم کاردگر، نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با برنارد دویل، نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، دکتر کاردگر در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و ویژگی‌های بیمه‌آسیا، بیمه درمان را کلید ورود به سایر رشته‌های بیمه‌ای برشمرد و گفت: از آنجا که این رشته بیمه‌ای، کاربر و هزینه‌بر است، تلاش و تاکید ما در نظر گرفتن جنبه انسانی موضوع است و افتخار می‌کنیم که در خدمت همنوعان خود هستیم. این امر جزو آموزه‌های دینی ما است که از همنوعان خود در تمام نقاط دنیا حمایت کنیم.
برنارد دویل، نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) ضمن اشاره به محبوبیت بیمه‌آسیا در کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، گفت: قرارداد با بیمه‌آسیا اثرات چشمگیر و مثبتی داشته است و در دو مرحله اجرای این قرارداد طی سال گذشته و امسال یاد گرفتیم که چطور در مسیر موفقیت گام برداریم. از این بابت از کارکنان بیمه‌آسیا و انعطاف‌پذیری آنها تشکر می‌کنم.
نماینده کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: این نوع قراردادها معمول نیست و به همین علت علاقه به انجام آن در سازمان، زیاد است و این اولین باری است که چنین پروژه‌ای را به اجرا درآورده‌ایم و این قرارداد برای ما بسیار مهم است و کارشناسان ما به‌منظور بررسی راه‌های توسعه و بهبود این فرآیندها به تهران خواهند آمد. وی افزود: پیش از این کارشناسان بیمه‌ای ما از ژنو به ایران می‌آمدند؛ ولی در حال حاضر به‌خاطر فعالیت در قرارداد بیمه تکمیلی پناهندگان، خودمان به کارشناس بیمه تبدیل شده‌ایم. علیرضا بنی‌اسدی، مدیر بیمه‌های درمان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از روند اجرایی این قرارداد پرداخت و گفت: همکاری با کمیساریا از تیرماه سال ۱۳۹۱ آغاز و با توجه به تعامل بسیار خوب و مطلوب سه جانبه این طرح به خوبی به اجرا درآمد. وی با اشاره به پرداخت خسارت به ۳۷ هزار و ۵۵۰ نفر از پناهندگان طی سال گذشته، افزود: رویکرد ما در این طرح رویکردی انسان‌دوستانه در کنار فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت است.
دکتر عزیز کاظمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور نیز ضمن تشکر از بیمه‌آسیا به‌خاطر انجام کار شایسته برای پناهندگان گفت: ایران اولین کشوری است که بیمه پناهندگان را اجرا می‌کند و این کار بی‌نظیر را به انجام رسانده است. در ادامه دکتر کاظمی پیشنهاد ارائه این طرح را به‌صورت بسته آموزشی از سوی بیمه‌آسیا برای سایر کشورها در اجلاس ژنو مطرح کرد. دکتر کاردگر، مدیرعامل بیمه آسیا در این خصوص گفت: این آمادگی وجود دارد که این طرح به صورت کارگاه آموزشی در سایر کشورها ترویج و آموزش داده شود. مدیرعامل بیمه آسیا همچنین خواستار اعزام کارشناسان سازمان ملل و ارتقای سطح دانش کارشناسان بیمه‌آسیا و آموزش آنها در این زمینه شد. در پایان این دیدار دو لوح تقدیر به نشانه سپاس از تلاش‌های برنارد دویل و دکتر عزیز کاظمی در اجرای این طرح به آنها اهدا شد.