شاتا- وزیر صنعت، معدن و تجارت از انجام گسترده‌تر مطالعات اکتشافی و زمین‌شناسی به منظور شناسایی ذخایر غنی معدنی استان سیستان و بلوچستان خبرداد.

محمدرضا نعمت‌زاده در اولین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی زاهدان و تعدادی از واحدهای صنعتی این شهرک با بیان اینکه این استان به عنوان وسیع‌ترین استان کشور محسوب می‌شود، افزود: توسعه صنعتی، معدنی و اقتصادی استان از اهداف مهم ما خواهد بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به وضعیت معدنی استان و معادن غنی که در سیستان وجود دارد اشاره کرد و گفت: طبق توافقات انجام شده با ایمیدرو، 45 هزار کیلومتر مربع ظرف یک تا 2 سال تحت اکتشافات معدنی قرار خواهد گرفت و فعالیت اکتشافی در نوار مرزی استان از شمال تا جنوب انجام خواهد شد. وی اضافه کرد: با شناسایی معادن جنوبی در این استان به دنبال توسعه صنایع فلزی و معدنی خواهیم بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خدادادی این استان علاوه بر جمعیت جوان و تلاشگر استان، به ۱۲۰۰ کیلومتر مربع مرز خاکی با کشورهای افغانستان و پاکستان و ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی و راه داشتن به آب‌های آزاد به عنوان دیگر مزایای این استان اشاره کرد.
نعمت‌زاده در ادامه از برنامه‌ریزی‌ برای تبدیل شدن استان سیستان و بلوچستان به عنوان قطب تجاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس‌جمهور، نگاه ویژه‌ای به این منطقه صورت بگیرد. به گفته وی، این منطقه به عنوان چهارراه تجاری بین کشورهای ایران، افغانستان پاکستان و آسیای میانه به شمار می‌آید که با تبدیل شدن به قطب تجاری، تحول بزرگی را در استان به همراه خواهد داشت. وی با اشاره به بازدید از کارخانه تولیدکننده انواع دکل‌های برق فشار قوی و تولیدکننده توربین‌های بادی در استان، تصریح کرد: استفاده از انرژی‌های نو برای تولید برق در نقاط مختلف کشور از توانمندی‌هایی است که مورد توجه قرار دارد و این استان با ایجاد کارخانه دکل‌های برق که تا ۴۰۰ کیلو وات توسعه پیدا می‌کند گام‌های بسیار مثبتی در راستای توسعه اقتصادی کشور برداشته است.