تنها 20 درصد افزایش تعرفه داشتیم
فارس- وزیر ارتباطات درخصوص اینکه چگونه با وجود مخالفت‌های سرسختانه‌اش با افزایش تعرفه‌ها موافقت کرد، گفت: در آغاز دولت یازدهم با تصمیم دولت قبلی قرار بود حدود ۷۰ درصد به قبوض تلفن همه مردم اضافه شود؛ اما با تصمیم کنونی حداکثر افزایش نرخ ۲۰ درصد خواهد بود. محمود واعظی در ادامه افزود: هنوز روی سیاستی که اعلام کردم، هستم؛ به این معنا که نباید گرانفروشی کنیم، بلکه باید متناسب با خدماتی که به مردم ارائه می‌دهیم از آنها پول بگیریم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: دلیل اینکه آن زمان با موضوع افزایش تعرفه‌ها مخالفت کردم این بود که تصمیمی گرفته شده بود که حدود 70 درصد یا بیشتر به فیش تلفن تمام مردم اضافه می‌شد؛ در آن زمان علاوه‌بر مخالفت قول دادم کارگروهی تشکیل دهم که اگر نیاز به افزایش تعرفه بود، افزایش متناسب با خدمات صورت گیرد.
وی ادامه داد: این کارگروه در مدت اخیر، اقدامات بسیار خوبی انجام داد؛ نخست اینکه شرایط پالس را که هیچ‌کسی نمی‌دانست در ازای مکالمه چگونه شارژ می‌شود به دقیقه‌ای تبدیل کرد.واعظی گفت: دوم؛ الزام کردیم که تلفن ثابت در سراسر یک استان هم‌کد شود، در گذشته اگر برای مثال شخصی از خراسان با تهران تماس می‌گرفت، هزینه بالایی می‌پرداخت؛ اما در روش جدید از هر استان به استان دور یا نزدیک تنها یک نرخ دارد و شفاف شده است.
وزیر تصریح کرد: اکنون در روستاها و مناطق محروم آبونمان مقداری پایین‌تر است و برای مراکز تجاری، صنعتی و مراکزی که از تلفن استفاده بیشتری دارند تعرفه پلکانی است. وی یادآور شد: همچنین به اپراتورها توصیه شده که بسته‌هایی ایجاد کنند که مشترک با توجه به نیاز خود بسته مطلوب را انتخاب کند.