خبرگزاری فارس- تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی و اپراتورهای تلفن همراه در آمریکا برای افزودن امکانات ضدسرقت به گوشی‏های موبایل به توافق رسیدند.
از جمله شرکت‌های همکار در این طرح می‏توان به اپل، سامسونگ، هوآوی، AT&T، T-Mobile، Verizonو Sprint اشاره کرد. براساس توافق صورت گرفته از جولای سال ۲۰۱۵ به بعد گوشی‏هایی که توسط این شرکت‌ها ساخته یا در شبکه بی‏سیم آنها به‌کار گرفته شوند مجهز به ابزار ضد سرقت خواهند بود. این ابزار یا به‌طور پیش فرض روی گوشی نصب شده یا به سادگی روی آن قابل نصب خواهد بود.
علت اصلی همکاری برای اجرای چنین طرحی سرقت فزاینده گوشی‏های هوشمند در آمریکا است. به عنوان مثال ۵۰ درصد از کل سرقت‏ها در سان فرانسیسکو مربوط به گوشی‏های هوشمند است. این وضعیت سناتورهای آمریکایی را به فکر وضع قانونی انداخته تا شرکت‌های گوشی ساز را موظف به نصب ابزار ضد سرقت کنند. اما این شرکت‌ها پیش دستی کرده و خود دست به‌کار شده‏اند. این ابزار به مالک اصلی گوشی امکان می‏دهد در صورت سرقت آن از راه دور، اطلاعات شخصی خود مانند فهرست تماس، عکس‌ها و ایمیل‏ها را از روی موبایلش پاک کند و علاوه‌بر این گوشی را به گونه‌ای قفل می‌کند که با استفاده از آن تنها بتوان با شماره‌های اضطراری مانند پلیس و اورژانس تماس گرفت.

اتحاد سازندگان موبایل برای مقابله با سرقت گوشی