چارلتون با شکست برابر بارنزلی یک گام دیگر، به سقوط به دسته پایین‌تر نزدیک‌تر شد. به گزارش «ایسنا» هفته‌ چهل و یکم رقابت‌های لیگ دسته یک انگلیس سه‌شنبه شب ادامه یافت که در آن چارلتون که رضا قوچان نژاد را در اختیار دارد با نتیجه‌ دو بر یک برابر بارنزلی شکست خورد تا یک گام دیگر به سقوط به دسته پایین‌تر نزدیک‌تر شود.رضا قوچان نژاد، مهاجم ایرانی چارلتون از دقیقه‌ 55 به جای کالوم هاریتوس به میدان رفت. چارلتون با 41 امتیاز از 41 دیدار در رده بیست و یکم لیگ دسته یک انگلیس قرار دارد. سه تیم در پایان فصل جاری لیگ دسته یک انگلیس به رقابت‌های دسته دو سقوط خواهند کردند.


لواندوفسکی در دورتموند ۱۰۰ گله شد
«روبرت لواندوفسکی» با گلی که در بازی مقابل ولفسبورگ در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال آلمان به ثمر رساند، تعداد گل‌های خود را در این باشگاه به عدد ۱۰۰ رساند. به گزارش خبرگزاری مهر، دورتموند سه‌شنبه شب با گل‌های «هنریک میختاریان» و «روبرت لواندوفسکی» موفق شد ولفسبورگ را شکست داده و به دیدار پایانی رقابت‌های جام حذفی فوتبال آلمان راه پیدا کند. لواندفوسکی از فصل آینده به تیم فوتبال بایرن مونیخ خواهد پیوست. این مهاجم ملی‌پوش لهستانی در دیدار با ولفسبورگ صدمین گل خود را برای این باشگاه آلمانی به ثمر رساند. لواندوفسکی ۲۵ ساله در سال ۲۰۱۰ از لخ پوزنان به دورتموند پیوست.


قیچی‌ساز در ارتفاع ۵۷۰۰ متری
شیشا پانگما
کوهنورد مشهور ایرانی در راستای ثبت رکورد جهانی خود در حال حاضر به ارتفاع ۵۷۰۰ متری قله شیشاپانگما رسیده است. عظیم قیچی‌ساز کوهنورد مشهور ایرانی که تاکنون ۱۲ قله بالای ۸ هزار متر جهان را فتح کرده به تازگی صعود به قله شیشاپانگما را آغاز کرده است.شیشاپانگما (Shishapangma) با ۸۰۱۳ متر ارتفاع به‌عنوان چهاردهمین قله ۸ هزار متری و تنها ۸ هزارمتری مستقل در تبت شناخته می‌شود. این قله در جنوب مرکزی تبت، در پنج کیلومتری مرز کشور نپال واقع شده است و در زبان تبتی به معنای «تاجی بر فراز دشت‌های پوشیده از چمن» است. شیشاپانگما آخرین کوه ۸ هزار متری صعود شده است. به‌دلیل بسته بودن مرزهای تبت روی خارجی‌ها، صعود به آن توسط دیگر کوهنوردان امکان‌پذیر نبود. در نهایت در سال ۱۹۶۴ این کوه توسط کوهنوردانی از چین از مسیر شمالی فتح شد.برای اولین بار، تیم ملی کوهنوردی ایران در بهار ۱۳۷۹ پس از فتح قله چوآیو به شیشاپانگما رفت و سه عضو این تیم در هفتم خرداد موفق به فتح قله شدند.