گروه بین‌الملل- منابع عربی به نقل از مخالفان سوری اخبار ضد و نقیضی را درباره مرگ وزیر خارجه سوریه در یکی از بیمارستان‌های بیروت منتشر کردند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از پایگاه الوطن عربستان و سایت اخبار اردن، مخالفان سوری با انتشار خبری در پایگاه‌های اجتماعی اعلام کردند که ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در اثر حمله قلبی شدید در بیمارستانی در بیروت جان خود را از دست داد.
همچنین برخی از منابع نزدیک به نظام سوریه نیز اعلام کردند که مقدمات در داخل سوریه برای اعلام خبر فوت المعلم در حال فراهم شدن است. این در شرایطی است که روزنامه الوطن سوریه در پایگاه اجتماعی توییتر این خبر را رد و اعلام کرد المعلم در صحت کامل به سر می‌برد.
هنوز هیچ واکنشی از سوی مقامات سوریه یا خبرگزاری و تلویزیون رسمی این کشور به این خبر صورت نگرفته است. وزیر خارجه سوریه پنج‌شنبه شب راهی بیمارستانی در بیروت شد. رادیوی لبنان گزارش داد که ولید المعلم ۷۳ ساله پنجشنبه در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی، وارد بیمارستان دانشگاه آمریکایی در بیروت شد تا معالجات اورژانسی روی وی انجام شود. این پایگاه رادیویی اعلام کرد که المعلم به همراه تعداد بسیاری از افراد دیگر از طریق پارکینگ زیرزمینی وارد بیمارستان شد و وی در داخل بیمارستان دیده شد که به آرامی و به کندی حرکت می‌کرد.