گروه صنعت و معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال اخذ شرایط ویژه برای رفع مشکلات صنعتگران منطقه سیستان هستیم. محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی محمدآباد شهرستان هامون در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در این شهرستان بر حفظ واحدهای صنعتی و رفع مشکلات آنها تاکید کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: حفظ واحدهای صنعتی و رسیدگی به مشکلات آن واحدها باید در اولویت کار مسوولان مربوطه قرار بگیرد. وی ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه سیستان و نبود گاز باید ارگان‎های مرتبط مشکل سوخت آن واحدها را حل کنند. نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: به دنبال اخذ شرایط ویژه برای رفع مشکلات صنعتگران منطقه سیستان هستیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازدید از واحدهای صنعتی و شیلاتی کنارک راهی این شهرستان شد. وی قرار است امشب در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس‌جمهور در شهرستان کنارک برگزار می‌شود، حضور یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مراسم افتتاح سردخانه ۷۵۰۰ تنی هامون ثمر سیستان و بلوچستان به «شاتا» گفت: احداث یک مجموعه تولیدی در منطقه توسعه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و حرکت گسترده به سمت توسعه سیستان و بلوچستان با مشارکت بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی صورت می‌پذیرد. نعمت زاده افزود: انجام طرح‌های توسعه‌ای توسط بخش خصوصی در استان علاوه بر عمران و آبادانی استان موجب شکوفایی منطقه و کشورهای همسایه نیز خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به توسعه معدنی در استان اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان توانمندی‌های بسیار در زمینه معدن دارد و در کنار آن سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت بالغ بر ۴۵ هزار کیلومتر مربع از استان را جهت اکتشافات جدید آغاز کرده‌اند که از طریق ایمیدرو در حال انجام است.
وی همچنین اضافه کرد: حرکت دیگری از شمال خراسان در نوار ۲۰ کیلومتری مرزی تا سواحل عمان آغاز شده و حدود ۱۵ هزار کیلومتر در مرکز ساحلی را شامل می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش مس نیز سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گرفته که تا زمستان سال آینده معدن و کارخانه کنسانتره مس نیز به صورت کامل تکمیل خواهد شد. وی همچنین به موضوع جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی که جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است نیز تاکید کرد.
نعمت‌زاده در ادامه به تامین گندم و آرد استان اشاره کرد و افزود: یک کشتی با ظرفیت ۵۰ هزار تن از بنادر استان تخلیه شده تا نیاز این استان و استان‌های دیگر در زمینه‌ گندم و آرد تامین شود ضمن اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها تامین گندم استان‌های همجوار از طریق بنادر استان سیستان و بلوچستان نیز صورت گرفته است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بسته‌های حمایتی خاصی را برای مناطق کمتر توسعه یافته به جهت توسعه روزافزون مناطق پیش‌بینی کرده‌ایم و در زمینه حقوق دولتی که از معادن در سراسر کشور یکسان اخذ می‌شود بررسی لازم صورت می‌پذیرد تا درصدهای آن برای این مناطق کاهش پیدا کند تا بخش خصوصی فعالیت بیشتری در این مناطق داشته باشد. نعمت‌زاده، وحدت و یکپارچگی در میان سرمایه‌گذاران را توسعه بخش بیشتر استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و دستگاه‌های توسعه‌ای دولت نیز باید در این زمینه سهیم باشند. وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری از سردخانه ۷۵۰۰ تنی دراین استان اظهار کرد: این مجموعه بسیار عظیم است و باید برنامه‌ریزی شود تا از کل ظرفیت‌های آن استفاده و به‌عنوان یک الگوی موفق در خصوص سرمایه‌گذاری محسوب شود. نعمت‌زاده افزود: در طرح‌هایی که سودمند باشند صندوق توسعه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تسهیلات را تضمین خواهند کرد تا سرمایه‌گذاران فعالیت‌های خود را توسعه دهند و ضمن رفع مشکل بیکاری و افزایش سرمایه‌گذاری به رشد و توسعه استان کمک کنند.