گروه خودرو - خودرو تندر-90 در حالی پیش از آغاز سال در خطوط تولید خودروسازان با افزایش تولید همراه بود که در آستانه ورود به دومین ماه سال جدید، هنوز در بازار خبری از این خودرو فرانسوی نیست.
آن‌طور که از خودروسازان خبر می‌رسد، پلیس با پلاک نکردن تندر-۹۰ که با استاندارد یورو۴ تولید می‌شود، جلوی ورود این خودرو به بازار را گرفته است؛ اما دلیل پلیس برای این کار چیست؟
در واقع تندرهای تولید شده تک ایربگه بوده‌اند و همین موضوع باعث شده تا با وجود پاس شدن استاندارد یورو۴ توسط این خودرو، این محصول فعلا شانس ورود به بازار را نداشته باشد. عبدالله بابایی، معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو در رابطه با مشکلی که راه بازار را به روی تندرها بسته است به خبرنگار «دنیای اقتصاد» می‌گوید: ما در حال تولید تندر با استاندارد یورو۴ تک ایربگ هستیم، اما با وجود اینکه برای تولید خودرو تک ایربگ منع قانونی نداریم پلیس شماره‌گذاری این محصول را متوقف کرده است.
اشاره بابایی به نداشتن منع قانونی در واقع به تبصره‌ای بازمی‌گردد که تابستان سال گذشته و در یکی از آخرین جلسات کارگروه حمایت از تولید در دولت دهم، برای خودروسازان در نظر گرفته شد. در جلسه یاد شده در کنار تهیه یک جدول زمان‌بندی برای خودروسازان به منظور تجهیز محصولاتشان به دو ایربگ، تبصره‌ای نیز در نظر گرفته شد که بر اساس آن خودروسازان مجاز شدند سالانه ۲۰ درصد از حجم تولیدات خود را با یک کیسه هوای راننده به‌صورت اختیاری تولید کنند. حال با وجود چنین تبصره‌ای پلیس همچنان بر شماره‌گذاری خودروهای دارای دوایربگ اصرار دارد، اما به گفته بابایی ظاهرا خودروسازان در حال رایزنی با پلیس هستند تا با استفاده از ظرفیت ۲۰ درصدی برای تولید خودروهای تک ایربگ، تندر-۹۰ را به بازار بفرستند. او تاکید می‌کند که مشکل پیش‌آمده برای شماره‌گذاری تندر با توجه به اینکه خودروسازان برای تولید خودرو تک ایربگ ممانعت قانونی ندارند به‌زودی مرتفع خواهد شد.