گروه بنگاه‌ها - معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک سپه به‌رغم تمام محدودیت‌ها و موانع، پیشتاز تمام بخش‌هایی است که دولت برای آن اولویت‌گذاری کرده است.
پاریزی در جلسه معارفه دکتر هادی اخلاقی عضو جدید هیات‌مدیره بانک سپه به هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت صورت گرفته برای همه بانک‌ها اشاره کرد و گفت: تاکید بر تغییر و تحولاتی است که بانک‌ها باید از درون داشته باشند. از این جمله می‌توان به اصلاح ساختار مالی اشاره کرد.
پاریزی گفت: بخش مهمی از این تحول درون، دقیقا اصلاح ساختار مالی است. بانک‌ها باید بتوانند منابعشان را آزاد کنند. علاوه‌بر این، به وصول مطالبات معوق و افزایش سرمایه خود اقدام کنند. وی افزود: مطالبه‌ای که از بانک‌ها وجود دارد تلاش آنها برای شکستن بن‌بست رکود کشور در راستای مقابله با بیکاری، اشتغالزایی، حمایت از تولید و تامین مالی لازم در این خصوص است که تحقق این مهم، در گروی دقت بانک‌ها در اختصاص دقیق منابع است.
پاریزی گفت: تامین مالی پروژه‌های مهم کشور در عرصه‌های بزرگ از طریق صندوق توسعه و منابعی که مسدود شده تحت عنوان فاینانس، از جدی‌ترین محورهای کاری است و مهم‌ترین ملاک برای ارزیابی بانک‌ها است.
وی تاکید کرد بانک سپه در وصول مطالبات معوق، آزادسازی منابع از طریق اموال مازاد همچنین در همه عرصه‌ها رتبه اول را دارد و عملا این بانک، ویترین نظام بانکی کشور است.
مدیرعامل بانک سپه نیز در این مراسم اظهار کرد: اخیرا قراردادی بین صندوق توسعه ملی و بانک سپه به مبلغ حدود ۵/۳ میلیارد دلار منعقد شده که به واسطه آن طرح‌های خوبی شناسایی و به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وی با بیان اینکه با توجه به قراردادهای منعقده ۵/۵ میلیارد از محل تسهیلات صندوق در اختیار ما خواهد بود، گفت: به این ترتیب ما جزو اولین بانک‌ها در این بخش هستیم.