مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از افزایش42 درصدی وزنی تولیدات و 17 درصدی صادرات این منطقه در سال 92 نسبت به 91 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مسعود هندیان گفت: در سال ۹۲ در مجموع سه میلیون و ۸۱۱ هزار و ۷۳۸ تن محصول شامل اسلب؛ آهن اسفنجی، شمش آلومینیوم، شمش روی و شمش فولاد در شرکت‌های مستقر در این منطقه تولید شد که نسبت به سال قبل از آن به لحاظ وزنی رشدی معادل ۴۲ درصد داشت.
وی افزود: سال گذشته «فولاد هرمزگان» یک میلیون و ۶۷ هزار و ۲۶ تن اسلب، یک میلیون و۳۸۶ هزار و ۵۰۱تن آهن اسفنجی، «هرمزآل» ۶۷ هزار و ۱۹۹ تن شمش آلومینیوم، «آلومینیوم المهدی» ۱۰۳ هزار و ۳۰۵ تن شمش، «شرکت روی» ۹ هزار و ۶۱۶ تن شمش روی، «فولاد جنوب» ۱۲هزار و ۸۲۱ تن شمش فولاد و «شرکت فولاد کاوه جنوب» یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۲۷۰ تن آهن تولید داشتند.
هندیان تصریح کرد: حضور شرکت‌های عظیم فولادی و سرمایه گذاران در بخش‌های صنعتی، معدنی و تولیدی، این منطقه را در آینده نزدیک به یکی از بزرگ‌ترین مناطق اقتصادی کشور تبدیل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد نظام اقتصادی کشور در برنامه چشم‌انداز ۲۰ساله مبتنی بر خلق کار، افزایش صادرات غیر‌نفتی، ایجاد زیرساخت‌های اشتغال، سرمایه‌گذاری با محوریت رهایی از اقتصاد تک محصولی است، افزود: مجموع کل صادرات منطقه شامل مواد معدنی ومحصولات تولیدی صادر شده شرکت‌های مستقر در منطقه رقم ۴ میلیون و ۲۱ هزار و۶۵۰ تن به ارزش ۶۸۷ میلیون ۶۶۶هزار و ۶۱۳ دلار بود.
هندیان ادامه داد: صادرات مذکور به لحاظ وزنی با ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال ۹۱ مواجه بود؛ ضمن اینکه بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن از صادرات مذکور مربوط به صادرات انواع مواد معدنی بود که از طریق اسکله منطقه ویژه صادر شد.
وی این موفقیت را گامی دیگر به سوی تحقق سند چشم‌انداز منطقه ویژه و دستیابی به ظرفیت سالانه ۱۰ میلیون تن تولید فولاد دانست و گفت: با همت و تلاش کارکنان منطقه درسال ۹۳ در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری که سال «اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده، سهم خود را در تحقق بخش اقتصادی با مدیریت جهادی به نحو احسن اجرا کنیم.