گروه انرژی- به دنبال ابطال قبوض جدید برق، مدیرعامل شرکت توزیع برق از ابلاغ تعرفه‌های جدید برق خبر داد و گفت: قبوض اصلاح شده تا آخر هفته صادر می‌شود. سیدمحمد هاشمی با بیان اینکه بخشنامه یکسان شدن تعرفه‌های جدید برق به این شرکت ابلاغ شده است، گفت: در مصوبه جدید متوسط رشد برق همه مصارف ۲۴ درصد رشد می‌کند و کارشناسان این شرکت در حال بررسی و اعمال تعرفه جدید برای صدور قبوض برق هستند. وی تاکید کرد: مشترکانی که اقدام به صدور قبض برق کرده‌اند، مطمئن باشند که مابه‌التفاوت پرداخت شده نزد شرکت توزیع برق به امانت باقی می‌ماند و در قبض بعدی آنها کسر خواهد شد.

به گفته وی، قبوض برق با تعرفه‌های جدید تا پایان هفته به دست مشترکان می‌رسد. در همین حال، عبدالامیر یاقوتی، معاون خدمات مشترکین و بازار برق شرکت توزیع برق با بیان اینکه محاسبه پلکانی مصرف برق همچنان پابرجا است، گفت: متوسط برق با یکنواخت شدن درصد رشد قیمت برق از ۵۳ تومان به ۴۹ تومان کاهش

می یابد. وی ادامه داد: در این مصوبه جدید در بخش خانگی و در شهر تهران اگر پول برق مشترکی ماهانه ۱۰ هزار تومان می‌شد حال باید با این رشد ۲۴ درصدی ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت کند. بر اساس تعرفه‌های جدید برق در پله اول (با مصرف صفر تا ۱۰۰کیلووات ساعت) قیمت برق ۳۷۲ ریال محاسبه شده است. در پله دوم (با مصرف ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت) قیمت برق ۴۳۴ ریال، در پله سوم (با مصرف ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت) قیمت برق ۹۳۰ ریال، در پله چهارم (با مصرف ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت) قیمت برق ۱۶۷۴ ریال، در پله پنجم (با مصرف ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلووات ساعت) قیمت برق ۱۹۲۲ ریال، در پله ششم (با مصرف۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلووات ساعت) قیمت برق ۲۴۱۸ ریال و در پله هفتم (با مصرف مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت) قیمت برق ۲۶۶۶ ریال محاسبه می‌شود.