گروه بین‌الملل- یک روزنامه آلمانی با استناد به گزارش وزارت اقتصاد آلمان نوشت که بسیاری از شهروندان آلمانی به‌دلیل هزینه‌های بالای برق و ناتوانی در پرداخت صورتحساب برق مصرفی خود در خاموشی زندگی می‌کنند و تعداد این افراد رو به افزایش است. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «هامبورگر ابند بلات»، همواره تعداد بیشتری از شهروندان آلمانی دیگر قادر به پرداخت صورتحساب‌های برق خود نیستند و با قطعی برق مواجه می‌شوند. در سال ۲۰۱۲، ۳۲۱ هزار و ۵۳۹ نفر از شهروندان آلمانی به‌دلیل عقب افتادگی در پرداخت صورت حساب‌های برق مصرفی دچار قطع برق شدند که سه درصد بیشتر از سال قبل از آن بود. این گزارش بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به درخواست حزب چپ آلمان ارائه شده که روزنامه «دی ولت» آن را منتشر کرده است. معاون فراکسیون حزب چپ آلمان درباره این گزارش اظهار کرده است که هر تعداد قطعی برق (به‌دلیل پرداخت نشدن بدهی) زیاد است. این کاملا نامناسب است که خانواده‌ای به‌دلیل نداشتن دو یورو مجبور شوند در تاریکی زندگی کنند. «آدولف بایر»، رئیس یک انجمن اجتماعی در آلمان نیز در این راستا اظهار کرده است که «آمارها نشان می‌دهند فقر انرژی در آلمان افزایش پیدا می‌کند.»

به‌دلیل افزایش شدید قیمت برق مصرفی در آلمان مصرف‌کنندگان با درآمد پایین، در پرداخت صورتحساب برق خود با مشکلات روزافزون مواجه شده‌اند. بر اساس گزارش اتحادیه حمایت از مصرف‌کنندگان آلمان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم آلمان برای تامین هزینه‌های انرژی مصرفی خود مبارزه می‌کنند و با این مساله مشکل دارند.

این مساله به‌خصوص برای افرادی مشکل‌ساز شده است که پول کمی دارند، اما نسبتا زمان زیادی را باید در خانه بگذرانند، مانند بازنشستگان و دانشجویان.